ضرورت بازنگری و تغییر سبک فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3921340
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۸
تأثیر کرونا بر فعالیت‌های قرآنی / ۲

ضرورت بازنگری و تغییر سبک فعالیت‌های قرآنی

مدیر قرآن و عترت بسیج دانشجویی فارس با اشاره به تأثیر كرونا بر روند فعالیت‌های قرآنی، تأكید كرد: شیوع كرونا ثابت كرد که نیاز به بازنگری و تغییر سبک فعالیت‌ها در حوزه فعالیت‌های قرآنی و فرایندهای آموزشی و تربیتی داریم.

سیدمصطفی موسوی، مدیر قرآن و عترت بسیج دانشجویی فارس، در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به تأثیر شیوع كرونا بر روند فعالیت‌های قرآنی، اظهار کرد: شیوع كرونا ثابت كرد که نیاز به بازنگری و تغییر سبک فعالیت‌ها در حوزه فعالیت‌های قرآنی و در فرایندهای آموزشی و تربیتی داریم و باید با انعطاف‌پذیری بالا خود را متناسب و مطابق با وضعیت شیوع كرونا تغییر دهیم.


بیشتر بخوانید:


وی افزود: فعالیت‌های قرآنی نهادها و مؤسسات قرآنی نیز مانند دیگر فعالیت‌های فرهنگی کشور تحت تأثیر شیوع ویروس كرونا قرار گرفت و به سمت آموزش‌های مجازی و غیرحضوری سوق پیدا کرد.

موسوی با بیان اینكه تأثیر شیوع این ویروس در برخی نهادها و مؤسسات قرآنی کم‌رنگ‌تر و کم‌‌اثرتر و در برخی برعکس بود، تصریح کرد: علت پررنگ‌تر شدن فعالیت‌های قرآنی در این شرایط در برخی مؤسسات آشنایی، آمادگی و توانمندی در فعالیت‌های فضای مجازی بود، زیرا گاه چنین مؤسساتی پیش از این در فضای مجازی كار كرده بودند و آشنایی و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای فعالیت در این فضا داشتند. چنین مؤسساتی در این شرایط با ابتکار و خلاقیت توانستند، تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کنند و دایره فعالیت‌های خود را در حوزه‌های مختلف از آموزش قرآن تا خدمات اجتماعی مانند تولید ماسک و لباس ویژه کادر درمانی در سطح کشور گسترده‌تر هم کنند و دایره اثر خود را در سطح اجتماع به مراتب افزایش دادند.

وی یادآور شد: با اعلام ستاد ملی کرونا مبنی بر ادامه‌دار بودن این بیماری طی سال‌های آینده و با توجه به اینکه گفتمان رایج در نظام آموزشی کشور آموزش‌های مجازی و غیرحضوری شده است و از طرفی تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت فضای مجازی، لازم است سایر مؤسسات قرآنی نیز هر چه زودتر خود را با این شرایط روز وفق دهند.

موسوی در پایان گفت: مراكز و مؤسسات قرآنی می‌توانند در این شرایط با برگزاری جلسات آموزشی آنلاین در بسترهای مختلفی مانند اسکای روم، ادوبی کانکت، اینستاگرام، آپارات و بارگذاری محتوای اساتید مجرب و مطالب ناب قرآنی در زمینه آموزش رشته‌های مختلف قرآن در پیام‌رسان‌های ایرانی و راه‌اندازی پویش‌های مختلف قرآنی مانند «هر خانه ایرانی یک هیئت قرآنی»، «محافل شب‌های نورانی» و... به سمت احیای قرآن در فضای مجازی حرکت کنند و با جذب مخاطبان علاقه‌مند مؤسسه قرآنی خود را فعال و پویا کنند.

انتهای پیام
captcha