نفع شیوع كرونا بیشتر از آسیب‌هایش بود / ایجاد نگاه جدید در فعالیت‌های قرآنی
کد خبر: 3925861
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
تأثیر کرونا بر فعالیت‌های قرآنی / ۷

نفع شیوع كرونا بیشتر از آسیب‌هایش بود / ایجاد نگاه جدید در فعالیت‌های قرآنی

مرتل و مؤذن برتر کشور معتقد است که در بحث فعالیت‌های قرآنی نفع شیوع کرونا بیشتر از آسیب‌هایش بوده است، زیرا نگاه‌های جدیدی را به این نوع فعالیت‌ها ایجاد کرد که یک راهبر برای فعالیت‌های آینده خواهد بود.

حسام قانعی، مرتل و مؤذن برتر كشور و مسئول دارالقرآن شركت خطوط لوله و مخابرات نفت فارس، در گفت‌وگو با ایكنا، با اشاره به تأثیر شیوع كرونا بر فعالیت‌های قرآنی، بیان کرد: شیوع كرونا اگرچه آسیبهایی را به همراه داشت، اما نفعش در بعد مسائل آموزشی و قرآنی چند برابر است، زیرا نگاه‌های جدیدی در فعالیت‌های قرآنی ایجاد كرد. این مسئله در آینده یک راهبرد است تا زمانی كه كرونا از بین رفت و روال به قبل بازگشت دستمان بیشتر از گذشته پر باشد و علاوه بر فعالیت‌های گذشته، فعالیت‌های جدید هم به آن اضافه كنیم تا به لحاظ كیفی شاهد ارتقای این نوع فعالیت‌ها باشیم. شیوع كرونا موجب شد تا فعالیت‌هایی كه از قبل طی یک روال عادی داشتیم، اعم از مسابقات و كلاس‌های آموزشی تغییر كند.


بيشتر بخوانيد: 


قانعی با بیان اینکه در اوایل شیوع كرونا به لحاظ كمیت در مسابقات قرآن و كلاس‌های آموزشی قرآن تغییراتی به وجود آمد، اظهار کرد: این مسئله به دلیل آن بود كه افراد برنامه‌های زندگی خود را به‌گونه‌ای تنظیم كرده بودند كه بتوانند به‌ صورت حضوری در این فعالیت‌ها شركت كنند، اما این اتفاق باعث نشد كه برنامه‌های قرآنی خود را كم‌رنگ‌تر یا تعطیل كنیم. با برنامه‌ریزی كه برای فعالیت‌های قرآنی كه در شركت خطوط لوله و مخابرات نفت فارس انجام دادیم، فعالیت‌های قرآنی خود را مانند سایر ادارات به سمت فضای مجازی سوق دادیم و شاهد اثرات مثبت آن هم بودیم.

وی ادامه داد: به خاطر شیوع كرونا خوشحال نیستیم، اما از این بابت خوشحالیم كه این مسئله موجب شد تا تغییراتی در فعالیت‌ها، تفكرات و رفتارهای قرآنی و حضور افراد در فعالیت‌های قرآنی ایجاد شود. شاید در گذشته یک نفر در جلسه تلاوت می‌كرد و استاد نكات آن تلاوت را می‌گفت و می‌رفت تا هفته بعد، اما اكنون در فضای مجازی در ساعت‌های مختلف می‌توانیم آموزش‌ها و خدمات قرآنی خود را به طیف گسترده‌تری ارائه دهیم و وقت بیشتری برای آنان بگذاریم.

قانعی اظهار كرد: برگزاری مسابقات قرآن به صورت مجازی در ایام شیوع كرونا موجب شد كه طیف خانواده‌هایی كه شاید به دلیل بعد مسافت یا ضیق وقت نمی‌توانستند در این برنامه حضور پیدا كنند، شركت كردند. كمیتی كه یک زمان به دلیل تغییر شیوه برنامه‌ها بهم ریخت، اكنون بیشتر شده است و طیف بیشتری از مردم از این فعالیت‌ها بهره‌مند می‌شوند و این بسیار مؤثر است. در این ایام خانواده‌های بسیاری كه به دلیل دوری از شهر از فعالیت‌های قرآنی محروم می‌ماندند توانستند به این فعالیت‌ها بپیوندند.

وی در پایان یادآور شد: شاید عده‌ای بگویند شیوع كرونا همه چیز را تعطیل كرد، در صورتی كه اصلاً‌ این‌گونه نیست، بلكه فعالیت‌های قرآنی ما بیشتر از قبل شده است و از این بابت خوشحالم. البته این خوشحالی نه به دلیل شیوع كروناست، بلكه به دلیل دغدغه‌هایی شخصی است كه علاقه‌ دارم كار قرآنی در جامعه رواج بیشتری پیدا كند.

انتهای پیام
captcha