انتقاد آیت‌الله دژکام از فقدان پیوست اجرایی سند مهندسی فرهنگی فارس
کد خبر: 4149862
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸

انتقاد آیت‌الله دژکام از فقدان پیوست اجرایی سند مهندسی فرهنگی فارس

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه رویدادهای فرهنگی استان باید در راستای تحقق اهداف سند مهندسی فرهنگی تعریف شود، گفت: مدیران ارشد و جزء با نقشه مهندسی فرهنگی آشنا نیستند.

آیت‌الله دژکامبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، امروز، ۳ تیر در شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه مدیران ارشد و جزء با نقشه مهندسی فرهنگی آشنا نیستند، گفت: رویداد‌های فرهنگی استان باید در راستای تحقق اهداف سند مهندسی فرهنگی تعریف و کارگاه آموزشی برای مدیران و کارشناسان مجموعه‌های مختلف برگزار شود تا بتوانیم رویداد‌های هدفمند فرهنگی در سطح استان داشته باشیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: مجموعه کسانی که پیگیر رویداد‌های فرهنگی استان هستند باید با مطالعه نقشه مهندسی فرهنگی که در سطح ملی باتوجه به دیدگاه‌های رهبرمعظم انقلاب تدوین شده، آشنایی بیشتری به اهداف کلان و ملی پیدا کنند تا رویدادها مسئله محور و هدف‌محور دنبال شود.

آیت‌الله دژکام با اشاره به موضوع سبک زندگی اسلامی در نقشه مهندسی فرهنگی، گفت: مکرر مطرح می‌شود که سبک زندگی اسلامی زندگی همراه با امید، نشاط و ایمان همراه باشد و آیا امید بخش‌تر از منجی وجود دارد؟

بنا به گفته نماینده ولی‌فقیه در فارس در اوقات اوج ناامیدی مسئله منجی را وقتی طرح می‌کنیم، می‌خواهیم امید را نه فقط برای مردم ایران که کانون اصلی مهدویت هستند بلکه برای اینکه همه جهان باید آماده ظهور شود.

وی در ادامه گفت: آغاز سال ۱۴۰۲، رهبر معظم انقلاب نکاتی را در خصوص فرهنگ عمومی تأکید کردند و فرمودند که سبک زندگی اسلامی با مصرف بی‌رویه انرژی مخالف است؛ نباید فرمایشات رهبری را زمین گذاشت و جهادی باید به میدان آمد و منتظر نامه‌نگاری در سیستم اداری نباید بود چراکه در میدان بازنده خواهیم بود.

امام جمعه شیراز با تأکید بر اینکه امسال انتخابات در پیش رو است، اظهار کرد: انتخابات خود به خود به دلیل رقابت، قهر و صلح بین افراد را به دنبال دارد و رهبر معظم انقلاب فرمودند که می‌توانیم با صمیمت بین مردم آن را بگذرانیم، بنابراین تلاش نیرو‌های فرهنگی باید این باشد که انسجام اجتماعی به واسطه برگزاری انتخابات لطمه نخورد.

آیت‌الله دژکام به تمامی جریانات سیاسی و فرهنگی جامعه توصیه کرد: سعی کنیم با صمیمت بیشتر کار‌ها را پیش ببریم ممکن است از کسی رنجشی داشته‌ایم، اما باید با خدا معامله کنیم و این را نادیده بگیریم؛ صمیمت را در راستای سبک زندگی اسلامی شروع کنیم و در برنامه‌ها توسعه بدهیم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم استفاده از تجهیزات و لوازم در مناسبت‌های ملی، مذهبی بر بهبود سیستم صوتی شهر شیراز برای حفظ انسجام بیشتر مراسم تأکید کرد.

وی در پایان ترکیب اعضای شورای فرهنگ عمومی استان را مورد توجه قرار داد و افزود: باید در ترکیب شورای فرهنگی عمومی از نمایندگان تشکل‌های مردمی حضور داشته باشند تا در تصمیم‌گیری‌ها نگاه و نظر مردم لحاظ شود و از حیث فضا‌های حاکمیتی همه با هم همراه شویم.  

انتهای پیام
captcha