نیازمند وحدت فرماندهی در عرصه قرآن هستیم
کد خبر: 4148017
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
آیت‌الله دژکام:

نیازمند وحدت فرماندهی در عرصه قرآن هستیم

نماینده، ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی دستگاه‌های متولی امور قرآنی گفت: در زمینه قرآن نیازمند وحدت فرماندهی هستیم و باید تمامی فعالان و متولیان قرآنی با پذیرش این موضوع در شورای قرآن و عترت استان حاضر شوند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، ۲۵ خرداد در شورای قرآن و عترت استان ضمن تشکر از تلاش‌های فعالان و متولیان قرآن گفت: در عرصه قرآنی استان فارس کم کار نشده است، اما مدیریت مناسبی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: علت این مسئله آن نیست که دستگاه‌های قرآنی خوب کار نمی‌کنند بلکه علتش آن است که هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی وجود ندارد و در مدیریت بعضی از عرصه‌ها هماهنگی درستی به وجود نمی‌آید.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه یک مدل هماهنگ‌سازی در کشور در این راستا مطرح شد که این مدل را در عمل و اجرا هنوز به کار نگرفته‌ایم، گفت: اگر در عرصه قرآنی بگوییم چنین نقطه ضعفی داریم، این نقطه ضعف را به یک مسئول فرهنگی نسبت می‌دهند اما اکنون می‌خواهیم برنامه‌ریزی کنیم البته نباید اینگونه باشد که هرچه ما بگوییم همان اجرا شود، باید مشورت انجام شده و کار کارشناسی شده انجام شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه در کنار مشورت و بررسی در شورای عالی قرآن، تصمیم نهایی باید توسط یک متولی گرفته شود، تاکید کرد: در زمینه قرآن نیازمند وحدت فرماندهی هستیم و باید تمامی فعالان و متولیان قرآنی با پذیرش این موضوع در شورای قرآن و عترت استان حاضر شوند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید از ظرفیت مکان‌های مختلف و دستگاه‌های اجرایی با جمع فعالان و اساتید قرآنی استفاده شود، افزود: شاید تشکیل جلسات شورای قرآنی در اولویت‌ها باشد، اما باید با همدلی و همراهی اعضا با شناخت ظرفیت‎‌ها به نتیجه مطلوب برسیم.

وی با تاکید بر لزوم آموزش صحیح قرآن کریم، گفت: اعضای شورای قرآنی استان فارس مدیریت معقولی را بپذیرند تا ساماندهی امور قرآنی انجام شود.

آیت‌الله دژکام از خبرگزاری ایکنا فارس خواست تا با تفاهم سایر رسانه‌های استان ظرفیت‌های قرآنی استان را معرفی کند تا این موضوع که شیراز در قله است، نمود پیدا کند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: باید وسعت نگاه در تمامی ابعاد قرآن کریم بپردازیم تا ظرفیت‌های بی‌نظیر قرآنی شیراز و استان فارس درعرصه بین‌المللی معرفی شوند.

ضرورت ارتقای سطح قاریان فارس

وی در عین حال بر ضرورت ارتقای سطح قاریان استان فارس تأکید کرد و گفت: باید این کار را حتماً سامان دهیم البته این کار به معنای آن نیست که کار تربیت حافظان قرآن تحت‌الشعاع ارتقای سطح قاریان قرار گیرد بلکه هر کدام باید در جای خودشان انجام شوند.

آیت‌الله دژکام همچنین گریزی به بودجه‌های قرآنی زد و گفت: در شورای قرآن بودجه‌های قرآنی را درست توزیع می‌کنیم تا حسی ایجاد شود که در توزیع امکانات عدالت و بررسی خوبی انجام شده است.

انتهای پیام
captcha