محیط‌های درمانی باید الگوی رعایت اخلاق و پوشش برای عموم جامعه باشد
کد خبر: 4149177
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
آیت‌الله دژکام:

محیط‌های درمانی باید الگوی رعایت اخلاق و پوشش برای عموم جامعه باشد

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه حرفه پزشکی دارای قداست ویژه است، گفت: محیط‌های درمانی باید الگوی رعایت اخلاق و پوشش برای عموم جامعه باشد.

نشست شورای اخلاق دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز، امروز، 30 خرداد در نشست شورای اخلاق دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با بیان اینکه در حوزه اخلاق پزشکی کار‌های خوبی انجام شده است، گفت: حرفه پزشکی قداست ویژه‌ای دارد و بر همین اساس، محیط‌های درمانی باید الگوی رعایت اخلاق و پوشش برای عموم جامعه باشد.

آیت‌الله دژکام، اسلام را یک دین بزرگ دانست که بزرگان دین ما به موضوع اخلاق، بسیار پرداخته‌اند و افزود: با توجه به توصیه‌های دینی و مباحث اخلاقی، امر به معروف و نهی از منکر باید با نرمش و مهربانی انجام شود تا تأثیرگذار باشد.

وی، اجرای قوانین و دستورات را امری ضروری خواند و اضافه کرد: این امر باید با صمیمیت و عطوفت همراه باشد و در جامعه دانشگاهی، اساتید به عنوان الگو‌های دانشجویان می‌توانند بسیار مؤثر و کمک‌کننده باشند.

محمود نجابت، مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست ضمن بررسی مصوبات نشست‌های پیشین شورای اخلاق دانشگاه و روند اجرای این مصوبات در واحد‌های زیرمجموعه حوزه سلامت فارس، گفت: توجه به موضوعات اخلاقی و نوع پوشش در مراکز درمانی و بخش‌های بیمارستان‌ها نیز باید به بهترین شکل رعایت شود.

نجابت، دانشجویان را آینده‌سازان و پشتوانه‌های علمی جامعه عنوان کرد و افزود: هر دانشجو پشتوانه خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی ویژه خود را دارد و نمی‌توانیم با همه به یک روش برخورد کنیم، بلکه باید با بهره‌برداری از روش‌های مناسب، مسائل اخلاقی و فرهنگی را به دانشجویان ارائه کنیم.

محوریت اصلی نشست امروز شورای اخلاق دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بررسی مصوبات نشست‌های این شورا در سال ۱۴۰۱ بود و در ادامه اعضای شورا، گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های حوزه‌های مختلف دانشگاه در زمینه نحوه اجرای این مصوبات ارائه کردند.

انتهای پیام
captcha