ایام حج جلوه گر نیاز شیعیان به امام زمان (عج) باشد
کد خبر: 4145254
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷

ایام حج جلوه گر نیاز شیعیان به امام زمان (عج) باشد

آیت الله دژکام با اشاره به آغاز ایام حج و اعزام حجاج ایرانی به مهمانی خدا، گفت: باید در ایام حج نیاز به اینکه امت یک مهدی می‌خواهد، جلوه کند و شاید ایرانی‌ها پیشرو یادآوری امام عصر (عج) به دیگر ملت‌های جهان باشد.

آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا ار فارس، آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 11 خرداد در دیدار با مسئولین حج و زیارت استان فارس و جمعی از دست اندرکاران حج قبل از اعزام به سرزمین وحی گفت: حج به عنوان یک عبادت انجام می شود ولی ما از ظرفیت های حج استفاده کافی نمی بریم.
آیت الله دژکام افزود: تبلیغات و انجام آیین های قبل از حج برای متوجه شدن مردم از آغاز ایام این حرکت معنوی، آثار و برکات خوبی دارد.  
امام جمعه شیراز با بیان اینکه ایران پس از انقلاب اسلامی، خیلی مورد توجه جامعه جهانی و امت اسلامی بوده است، اظهارکرد: در طول این مدت افت و خیز بسیاری داشتیم و این منطق حضرت امام خمینی(ره) بود که وقتی خرمشهر را گرفته بودند فرمود جنگ است و یک بار می زنید و یک بار می خورید.
وی ادامه داد: بنا نبود که با رخ دادن انقلاب اسلامی، معجزه گونه و یک روزه همه موارد درست شود و به این معنا هم انقلاب را شروع نکردیم که شکست بخوریم و کنار برویم بلکه می ایستیم و کار ‌میکنیم تا یک نمایشی از اجرای دین در این برهه زمانی و تاریخ جهان داشته باشیم بنابراین مسلما دراین سفر با دیگرانی برخورد میکنیم که دوست دارند تجربه ما را از زبان خودمان بشنوند. 
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به حضور مسلمانان جهان در مراسم حج، اظهار کرد: شاید به نظر برسد برخی از کشورها در نظم و انضباط و آمدن و رفتن از ما پیشی گرفته اند و برخی عقب تر از ما خواهند بود اما همه برادران دینی ما هستند و چه بهتر که ایران در مراسم حج به عنوان یک مجموعه موفق جلوه کند.
آیت الله دژکام تصریح کرد: ایران در بحث حج و زیارت از پیشگامان سامان دادن به این قضیه بوده است و امروز در وضع خوبی هستیم ولی مهم است روحانی، مدیرو اعضای کاروان جایگاه خود را به عنوان ایرانی حساب کنند و به گونه ای نمود ندهیم که در بین امت گویی مهجور شویم یا کنار زده شویم بلکه به عنوان کسانی که می توانند الگو باشند مطرح شویم.به مهمانی خدا می روید و نماد ایران هستید.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به یکی از روایت معصومین مبنی براینکه تمام بودن حج به زیارت امام است، تاکید کرد: پیامبر گرامی هم برای حج الوداع صدا زدند و اعتقاد مشترک شیعه و سنی هست که در آخر الزمان هم یکی صدا میزند که مهدی هذا الأمة است. 
وی اضافه کرد: در ایام حج دنبال آنکه باید این ملت و امت را جمع کند و این پراکندگی را تبدیل به یک وحدت اساسی کند تا نگویند در ‌جنگ تمدن ها مسلمانان نابود می شوند بلکه بگویند مسلمانان امام و رهبر دارند و عظمت و قدرت را در آنجا به جهانیان نشان دهید، این آینده امت اسلامی است که در این آینده روشن هم هیچ کدام از فِرَق اسلامی اختلاف ندارند و ما منتظر این آینده هستیم. 
بنابه گفته این استاد دانشگاه، باید در ایام حج نیاز به اینکه امت یک مهدی می خواهد، جلوه کند و شاید ایرانی ها پیشرو یادآوری امام عصر(عج) به دیگر ملت‌های جهان باشد؛ در عرفات و در ‌منا به اعتقاد ما حضرت صاحب الزمان(عج) حضور دارند و این جمع را نفس ایشان رهبری می کند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha