نقش عشایر در عرصه فرهنگ بی‌بدیل است
کد خبر: 4141474
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸

نقش عشایر در عرصه فرهنگ بی‌بدیل است

مدیرکل امور عشایر فارس از تشکیل شورای عشایر استان فارس خبر داد و گفت: این کار به عنوان الگو توسط وزارتخانه به تمامی استان‌ها معرفی شد و به دلیل اهمیت بالا و بی‌بدیل فرهنگ در بخش عشایری، در خواست ایجاد معاونت فرهنگی و اجتماعی در اداره کل امور عشایر به استاندار ارسال شده است.

عبدالحمید کریمی مدیرکل امور عشایر فارسبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن هفته بسیج عشایر، نشست صمیمی و دیدار معتمدین و نخبگان عشایر ایلات و طوایف استان فارس با آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 27 خردادماه برگزار شد.

عبدالحمید کریمی، مدیرکل امور عشایر فارس در این جلسه با بیان اینکه جامعه عشایری درصد کمی را در کشور به خود اختصاص داده است، گفت: در امنیت غذایی و اقتصادی کشور عشایر نقش بسزایی دارند و در چرخه تولید مواد غذایی نظیر گوشت قرمز و لبنیات حضور و بروز عشایر قابل مشاهده است.

وی تصریح کرد: اداره‌کل امور عشایر فارس در موضوع عفاف و حجاب جزو ادارات برتر است و با دستور استاندار فارس دستورالعمل تفاهم‌نامه اجرایی کردن قانون خدمات عشایر در حال اجرا بوده تا تمامی نهادها مطابق قانون به وظیفه خود عمل کنند.

کریمی از تشکیل شورای عشایر استان فارس خبر داد و گفت: این کار به عنوان الگو توسط وزارتخانه به تمامی استان‌ها معرفی شد و به دلیل اهمیت بالای فرهنگ در بخش عشایری، در خواست ایجاد معاونت فرهنگی و اجتماعی در اداره کل امور عشایر به استاندار ارسال شده است.

مدیرکل امور عشایر فارس کسب رتبه اول استان فارس در نوروزگاه‌های عشایری کشور را مورد توجه قرار داد و گفت: نقشه ایل راه‌های شهر شیراز به شورای اسلامی شهر ارسال شده تا عبور و مرور عشایر در سومین حرم اهل بیت(ع) ساماندهی شود و شهرداری شیراز موظف به ارائه خدمات شود.

وی به تخریب مناطق عشایری اشاره کرد و افزود: باید در این زمینه تأمل بیشتری توسط دستگاه‌های اجرایی انجام شود چراکه راهکارهای بسیاری برای این موضوع وجود دارد.

مدیرکل امور عشایر فارس در پایان سخنان خود از آیت الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس برای بازدید و حضور در میز خدمت ادارات در مناطق عشایری دعوت کرد. 

انتهای پیام
captcha