رویداد ملی گردشگری ادبی پارس در شیراز برگزار می‌شود
کد خبر: 4137539
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸

رویداد ملی گردشگری ادبی پارس در شیراز برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از برگزاری رویداد گردشگری ادبی پارس در شیراز در روزهای یازدهم و دوازدهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ به مناسبت بزرگداشت روز شیراز در تالار همایش‌های شهر خبر داد.

سیدمؤید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس

به‌گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس، سیدمؤید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس شب گذشته، 9 اردیبهشت گفت: این رویداد گردشگری با همکاری این اداره‌کل، شهرداری شیراز، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، دانشگاه شیراز، دانشکده ادبیات شیراز، انجمن علمی گردشگری دانشگاه شیراز، انجمن تخصصی راهنمایان گردشگری و انجمن دوستداران میراث‌فرهنگی استان فارس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه گردشگری ادبی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین انواع گردشگری در ایران و جهان شناخته می‌شود، تأکید کرد: از آنجا که شهر شیراز به‌واسطه وجود مشاهیر چون حافظ، سعدی و دیگر شعرای نامدار در سطح ایران و جهان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

محسن‌نژاد تصریح کرد: همایش ملی گردشگری پارس با محوریت معرفی مفاهیم، تعاریف، لازمه‌ها و چالش‌های این حوزه در نخستین نشست میزهای گردشگری ادبی فدراسیون گردشگری ادبی با حضور مقامات ملی و استانی باهدف معرفی ظرفیت‌ها و مسیرهای گردشگری ادبی در شیراز، به‌منظور تدوین راهکارهای توسعه گردشگری ادبی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ شهر شیراز به‌عنوان پایتخت فرهنگ و ادب ایران و جهان همواره کانون توجه شیفتگان و اندیشمندان، شعرا و ادباست و برگزاری این رویداد و برنامه‌هایی این چنینی می‌تواند در رونق بخشیدن به گردشگری ادبی به‌عنوان‌ یکی از مزیت‌های بی‌نظیر گردشگری استان فارس کمک کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس در پایان به دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده به مناسبت هفته شیراز اشاره کرد و گفت: به همین‌ مناسبت از میز گردشگری عشایر، کمیته تخصصی خوراک‌های تاریخی ایرانی و کمیته خوراک اقوام و عشایر ایرانی در زیرمجموعه میز گردشگری خوراک ایرانی رونمایی می‌شود و شاهد آغاز فعالیت این کمیته‌ها خواهیم بود.

یادآور می‌شود، روز ۱۵ اردیبهشت به‌عنوان روز شیراز نام‌گذاری شده و هر ساله برنامه‌هایی به این مناسبت با همکاری نهادهای فرهنگی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha