هفته فرهنگی بزرگداشت سعدی به پایان خط رسید
کد خبر: 4137073
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰

هفته فرهنگی بزرگداشت سعدی به پایان خط رسید

آیین اختتامیه هفته فرهنگی بزرگداشت سعدی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جوار آرامگاه شیخ اجل سعدی در شیراز برگزار شد.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیین اختتامیه هفته فرهنگی بزرگداشت سعدی شامگاه جمعه، 8 اردیبهشت‌ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جوار آرامگاه شیخ اجل سعدی در شیراز برگزار شد.

حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در این مراسم گفت:  به واسطه تقارن اول اردیبهشت‌ماه با عید فطر، سیاست‌گذاری این شد که در استان فارس هفته فرهنگی و هنری سعدی را برگزار کنیم و گستره بیشتری از فضای فرهنگی هنری استان را درگیر بزرگداشت این شاعر بزرگ ایران زمین کنیم.

وی با بیان اینکه طی این مدت مجموعه برنامه‌های متنوعی درباره سعدی در سطح استان برگزار شد، افزود: همکاری خوبی از سوی شهرداری شیراز، استانداری فارس، میراث فرهنگی و... صورت گرفت و توانستیم نسبت به گذشته اندکی بیشتر بزرگداشت این شاعر بزرگ ایران زمین را برگزار کنیم.

قانعی به ارائه گزارشی در این رابطه پرداخت و گفت: مجموعه برنامه‌هایی که اجرا شد شامل اول اردیبهشت‌ماه گلباران آرامگاه سعدی، سعدی‌خوانی و نقالی در کنار آرامگاه سعدی، اجرای برنامه «تحفه روزگار» به منظور بزرگداشت سعدی در 15 شهرستان استان فارس، پویش سعدی‌خوانی با همکاری آموزش و پرورش در سطح استان، برپایی نمایشگاه نقاشی خط و پوستر ویژه گرامیداشت سعدی با حضور 12 نفر از برگزیدگان گرافیک کشور، اجرای 20 سخنرانی علمی با همکاری مرکز سعدی‌شناسی طی این مدت از جمله این برنامه‌ها هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه با همکاری سایر استان‌ها، برنامه‌های یادروز سعدی نیز در استان‌های مختلف طی این مدت اجرا شدند، افزود: در روز 6 اردیبهشت‌ماه در جوار آرامگاه سعدی از ارکست سمفونیک شیراز رونمایی کردیم.

وی، اجرای موسیقی سنتی و سعدی‌خوانی در آرامگاه شیخ اجل، رونمایی از نسخ خطی سعدی با همکاری مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس را از دیگر برنامه‌های این مدت برشمرد و گفت: سعی کردیم طی این ایام با برگزاری برنامه‌های متنوع سعدی را بیشتر به عموم مردم معرفی کنیم و جنس برنامه‌ها را از صرفاً آکادمیک دور کرده و به سمت پویش در فضای مجازی حرکت کردیم.

انتهای پیام
captcha