فارس در صدر نوروزگاه‌های عشایری کشور قرار دارد
کد خبر: 4129095
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۸

فارس در صدر نوروزگاه‌های عشایری کشور قرار دارد

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به هدف‌گذاری برپایی نوروزگاه عشایری در نقاط گردشگرپذیر استان گفت: تاکنون ۵۰ سیاه‌چادر راه‌اندازی شده است و استان ‌فارس در صدر کشور قرار دارد.

محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمد فرخ‌زاده، معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس امروز، 28 اسفندماه گفت: بر اساس برنامه‌های ستاد ملی خدمات سفرهای نوروزی کشور، عشایر فارس با همکاری راهداری و شهرداری در ایام نوروز ۱۴۰۲ با برپایی سیاه چادر در مبادی ورودی شهرستان‌ها و اماکن گردشگری استان از مسافران و گردشگران نوروزی استقبال و پذیرایی می‌کنند.

وی با اشاره به هدف‌گذاری برپایی نوروزگاه عشایری در نقاط گردشگرپذیر استان افزود: تاکنون ۵۰ سیاه‌چادر راه‌اندازی شده است و استان‌ فارس در صدر کشور قرار دارد.

فرخ‌زاده تصریح کرد: مسافران نوروزی ضمن استراحت و رفع خستگی در این چادرها، با فرهنگ و آداب و رسوم نوروزی، نمایش، موسیقی، آیین، آداب و رسوم عشایر آشنا می‌شوند علاوه بر آن در این چادرها تولیدات صنایع دستی و محصولات دامی عشایر نیز به مسافران عرضه می‌شود که این اقدام فرصت مناسبی برای ارتقای اقتصاد و معیشت عشایر است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس اظهار کرد: سیاه چادرهای گردشگران نوروزی در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها و نقاط گردشگرپذیر و دیدنی راه‌اندازی شده‌اند که به گواه پلیس راهور در کاهش تصادفات جاده‌ای تاثیربسزایی دارند.

انتهای پیام
captcha