ارسال تجهیزات به ارزش ۱۲ میلیارد تومان به مدارس عشایری فارس
کد خبر: 4107532
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

ارسال تجهیزات به ارزش ۱۲ میلیارد تومان به مدارس عشایری فارس

مدیر آموزش و پرورش عشایر فارس از ارسال تجهیزات به دانش‌آموزان عشایر به ارزش ۱۲ میلیارد تومان با هدف کیفیت‌بخشی خدمات آموزشی و پرورشی خبر داد.

میثم رضازاده چگینی، مدیر آموزش و پرورش عشایر فارسبه گزارش ایکنا از فارس، میثم رضازاده چگینی، مدیر آموزش و پرورش عشایر فارس امروز، 26 آذرماه در جمع خبرنگاران گفت: با هدف کیفیت‌بخشی خدمات آموزشی و پرورشی به دانش‌آموزان عشایر فارس و استان‌های همجواری که تحت پوشش مدیریت آموزش و پرورش عشایری فارس هستند، اقلامی برای مدارس عشایری تهیه شده است که برای این مدارس ارسال خواهند شد.

وی ادامه داد: قریب به 5 استان در استان‌های همجوار هم مدارس عشایری داریم که در ییلاق و قشلاق قرار دارند و تحت پوشش امور عشایر فارس قرار دارند.

رضازاده چگینی با اشاره به تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش آموزش و پرورش عشایر فارس بیان کرد: 12 هزار دانش‌آموز در قالب 524 مدرسه را تحت پوشش داریم و امسال از محل اعتبارات ملی استانی و خیرین، اداره‌کل آموزش پرورش فارس، اداره‌کل نوسازی مدارس استان، اداره‌کل ورزش و جوانان فارس و احکام جایگزین حبس دادگستری استان، محموله‌ای برای ارسال به مدارس عشایری استان فارس و استان‌هایی مانند بوشهر، گچساران، بندرعباس، کرمان، اصفهان و چهارمحال و بختیاری آماده کردیم که به این مدارس ارسال می‌شوند.

مدیر آموزش و پرورش عشایر فارس ادامه داد: برخی از این اقلام مخصوص عشایر سیار هستند که شامل چادر مخروطی مدرسه و تخته سیاه، زیلو، صندلی، میز و میز معلم و چادر خانه معلم عشایری می‌شوند. سایر این اقلام شامل تجهیزات آزمایشگاهی مخصوص دوره متوسطه اول و دوم، تجهیزات الکترونیک، تلویزیون، یارانه، لب تاپ، پرینتر، دستگاه کپی، تجهیزات ادارای، تخت و تشک خوابگاهی، بخاری های مخصوص مدارس عشایری و ... هستند.

رضازاده چگینی اظهار کرد: این اقلام با حضور مدیران و نمایندگان تابعه به مدارس سراسر استان و مدارس سایر استان‌ها ارسال خواهند شد و ارزش ریالی آن‌ها 12 میلیارد تومان است که بخش قابل توجهی از آن توسط اداره‌کل آموزش و پرورش فارس، اداره‌کل ورزش جوانان و خیرین و اداره‌کل نوسازی و از محل احکام جایگزین حبس توسط دادگستری فارس تأمین شده است.

 مدیر آموزش و پرورش عشایر فارس با تأکید بر اینکه شرایط خاص مدارس عشایری نیاز به جابه‌جایی مداوم تجهیزات در فصل کوچ دارد هم گفت: به همین دلیل تجهیزات مدارس مدام باید نوسازی و بهسازی شوند.

وی ادامه داد: محموله‌های بعدی بهتر و بیشتر و با نگاه تخصصیتر تامین خواهند شد و کیت آزمایشگاهی و لوحه‌های مدارس ابتدایی و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی بیشتری در آن‌ها گنجانده خواهد شد.

رضازاده چگینی اضافه کرد: با توجه به شرایط کرونا و اینکه کلاس‌ها مجازی بود تعدادی از دانش‌آموزان عشایری نتوانستند در کلاس درس حاضر شوند و تلاش کردیم، کلاس‎‌ها در کرونا حضوری باشد اما تعداد قابل توجهی محروم مانده‌اند که اخیرا در طرحی آن‌ها را شناسایی کرده‌ایم تا از تحصیل باز نمانند و برای تأمین بستر مناسب و جذب این دانش‌آموزان و راضی کردن خانواده آن‌ها برای ادامه تحصیل رایزنی کرده‌ایم.

مدیر آموزش و پرورش عشایری فارس تصریح کرد: این دانش‌آموزان در محروم‌ترین مناطق هستند و می‌توان گفت که مستعدترین دانش‌آموزان را در عشایر داریم که نیازمند حمایت هستند و نمونه آن این است که در بازه سه ماهه یک مربی برای 60 دانش آموز ابتدایی دختر عشایری آموزش تکواندو داد و 16 نفر از آن‌ها قهرمان استان در رشته تکواندو شدند.

رضازاده چگینی با تأکید بر اینکه استعداد دانش‌آموزان عشایری باید باید شناسایی و هدایت شود، از خیران دعوت کرد تا از اداره و مدارس عشایری بازدید کنند و سپس افزود: برای کار خیر بهترین محل در عرصه آموزش دانش‌آموزان عشایری است.

انتهای پیام
captcha