فعالیت‌های عشایر مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: 4141482
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

فعالیت‌های عشایر مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است

فرمانده سپاه عشایر فارس، فعالیت‌های عشایر را مصداق اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند، دانست و افزود: هر سیاه چادر عشایری یک کارگاه تولیدی است.

سید محمد شکوهی فرمانده سپاه عشایر فارس

به گزارش ایکنا از فارس، سیدمحمد شکوهی، فرمانده سپاه عشایر فارس، امروز، 27 اردیبهشت‌ در نشست صمیمی و دیدار معتمدین و نخبگان عشایر ایلات و طوایف استان فارس با آیت‌الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان، فعالیت‌های عشایر را مصداق اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند، دانست و افزود: هر سیاه چادر عشایری یک کارگاه تولیدی است تا ضامن تأمین امنیت غذایی کشور باشد. 

وی با بیان اینکه عشایر فارس از همه جهات در کشور سرآمد هستند، گفت: تقدیم ۲ هزار شهید عشایر در دفاع مقدس نشان از وفاداری ایلات و عشایر ما به انقلاب اسلامی است که امام خمینی (ره) آن‌ها را ذخایر انقلاب معرفی کردند.

شکوهی با تصریح اینکه عشایر قشر مولد جامعه هستند، افزود: مردم ما احتیاج به این قشر زحمت‌کش دارند. عشایر استان فارس با ۴ ایل اصلی ۱۲/۵ درصد از جمعیت عشایر کوچ رو کشور هستند که ۵۰ درصد عشایر استان از طایفه قشقایی، ایلات خمسه ۲۵ درصد جمعیت، ایل لر ۱۵ درصد، ایل کهمره و طوایف مستقل ۱۰ درصد دیگر جمعیت جامعه عشایری کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

فرمانده سپاه عشایر فارس با اشاره به اینکه وحدت و وفاق خوبی در بین عشایر استان وجود دارد، تصریح کرد: بسیجیان عشایر فارس در ۱۴ حوزه مقاومت و ۲۰۰ پایگاه سازماندهی شده و خدمات خوبی به جامعه عشایری و مردم استان ارائه کردند.

وی تصریح کرد: در ۲۹ اردیبهشت سال ۵۸ عشایر جنوب کشور در قم با امام خمینی(ره) دیدار داشتند و حمایت خودشان را از انقلاب حمایت کردند که رهبر کبیر انقلاب در دیدار فرمود عشایر ذخایر انقلاب برای دوران‌های مختلف است لذا این روز به نام بسیج عشایر نامگذاری شد.

شکوهی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب عشایر را وفاداران انقلاب دانستند، گفت: عشایر پیرو دین اسلام و اهل بیت(ع) عصمت و طهارت بوده و هستند و در صحنه‌های مهم تاریخ ایران نظیر دفاع مقدس، قیام علیه پلیس جنوب انگلستان و... بانقش آفرینی خود خوش درخشیدند.

انتهای پیام
captcha