یادواره 2000 شهید عشایر فارس برگزار شد
کد خبر: 3865357
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰

یادواره 2000 شهید عشایر فارس برگزار شد

گروه اجتماعی ـ یادواره 2 هزار شهید عشایر فارس با حضور چند هزار نفری خانواده‌های ایلات و عشایر این استان در شیراز برگزار شد.

به گزارش ایكنا از فارس، یادواره 2 هزار شهید عشایر استان فارس عصر پنج‌شنبه، 28 آذرماه با حضور چند هزار نفری خانواده‌های ایلات و عشایر تمام نقاط استان در محل ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز برگزار شد.
عیسی افسری، فرمانده سپاه عشایر استان فارس در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد شهدا گفت: شهدا از تعلقات دنیا و نعمات الهی هیچ چیزی نخواستند تا امروز ما بتوانیم در آرامش و امنیت زندگی كنیم.
وی با تأكید بر اینكه عشایر همواره محافظ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند، ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان عشایر در دوران دفاع مقدس را یادآور شد.
افسری بیان كرد: جامعه عشایر كشور ۱۰ هزار شهید را به انقلاب تقدیم كرده است كه یك پنجم این تعداد یعنی ۲ هزار شهید از استان فارس است.
فرمانده سپاه عشایر فارس با بیان اینكه قریب 9 ماه است كه ستاد برگزاری یادواره شهدای عشایر در این ناحیه از سپاه تشكیل شده است، گفت: در برگزاری این یادواره دستگاه‌های مختلفی با ما همكاری داشته‌اند كه جای قدردانی دارد.
وی همچنین گفت: به بركت برگزاری این یادواره خدمات مختلفی را به جامعه عشایر استان از ابتدای سال جاری به خانواده‌های عشایر ارائه دادیم از قبیل مرمت مسكن محرومان، توزیع بسته‌های نوشت‌افزار میان دانش‌آموزان مناطق محروم، تهیه جهیزیه برای زوج‌های نیازمند، كمك به فضای كسب و كار عشایر، اعزام تیم‌های بهداشتی و ارائه خدمات رایگان پزشكی به عشایر، تهیه برنامه‌های ترویجی برای دامداری و كشاورزی عشایر فارس.
یادآور می‌شود، در ادامه این مراسم سردار نصرت‌الله سیف، رئیس سازمان بسیج عشایر كشور سخنرانی كرد و در ادامه بعد از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی ـ هنری و مذهبی، از جمعی از خانواده‌های شهدای عشایر استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha