پیامدهای غفلت صاحبان تریبون از تفسیر قرآن
کد خبر: 4098988
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۱
تفسیر؛ گام اصلی فهم قرآن / 14

پیامدهای غفلت صاحبان تریبون از تفسیر قرآن

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی معتقد است که ضعف مسئولان و صاحبان تریبون در حفظ و انس با قرآن منجر به تصمیم‌گیری‌های غیر قرآنی می‌شود.

لاله افتخاری، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشورلاله افتخاری، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به کم‌کاری برخی مؤسسات در زمینه تفسیر و تدبر در قرآن به صورت تخصصی به آسیب‌شناسی در این زمینه پرداخت و گفت: اگر تفسیر ندانیم و با پیام‌های قرآنی آشنا نباشیم و نتوانیم در قرآن تدبر کنیم نمی‌توانیم زندگی قرآنی داشته باشیم.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد ضعف مسئولان، سخنرانان، منبری‌ها و صاحبان تریبون در حفظ و انس با قرآن منجر به این شده که آن‌ها با اینکه ممکن است روزانه قرآن را تلاوت کنند ولی  نمی‌توانند قرآنی تصمیم بگیرند و عمل کنند.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی تصریح کرد: انس با قرآن، حفظ و تدبر در آن و اشراف به موضوعات قرآنی کمک می‌کند که فرد بتواند به راحتی در عرصه‌های مختلف زندگی از آن استفاده کند بنابراین تفسیر قرآن یک ضرورت است.

افتخاری ادامه داد: تفسیرهای خوبی به شکل مفصل و خلاصه برای دانشجویان و اساتید نیز نوشته شده است که از همه این‌ها می‌توان استفاده کرد تا افراد، متناسب با وقت و نیازی که دارند از تفسیر بهره‌مند شوند اما متأسفانه کمتر به این پرداخته شده است.

وی در پایان به جایگاه استفاده از تفسیر قرآن در ترویج سبک زندگی اشاره کرد و گفت: قرآن، راهنمای سبک زندگی از اولین تا آخرین لحظات است. تفسیر به ما می‌گوید که قرآن مقصودش از این آیه چه بوده و معصومان(ع) چه نظری در این مورد داشتند. تفسیر به ما می‌گوید آیات الهی چه جایگاه و اهمیتی در تصمیم‌گیری‌ها و فعالیت‌ها چه در عرصه داخلی و بین‌المللی و همچنین در زندگی فردی، اجتماعی و اقتصادی دارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha