اولویتی مهم‌تر از تقویت آموزش قرآن برای کودکان نیست
کد خبر: 4062479
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
اولویت‌های قرآنی سال ۱۴۰۱/ 13

اولویتی مهم‌تر از تقویت آموزش قرآن برای کودکان نیست

مرتل برتر کشورمان، مهم‌ترین اولویتی که باید در بحث فعالیت‌های قرآنی بدان توجه داشت را آموزش کودکان دانست و گفت: متأسفانه شاهد هستیم که سطح کیفی تلاوت‌ها در دانش‌آموزان نسبت به سال‌های گذشته بسیار کاهش یافته است.

حسام قانعی، مرتل و مؤذن برتر کشور حسام قانعی، مرتل و مؤذن برتر کشورمان و مدیر دارالقرآن صنعت نفت فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در تشریح اولویت‌های قرآنی در سال 1401 گفت: مهم‌ترین اولویتی که باید در بحث فعالیت‌های قرآنی بدان توجه داشت، بحث آموزش کودکان است یعنی آموزش قرآن در سنین کم.

وی افزود: متأسفانه تعداد جلسات و کلاس‌های قرآنی برای کودکان و دانش‌آموزان در شیراز و استان فارس کم است و جلساتی که در گذشته هم برپا می‌شده است یا به دلیل شیوع کرونا یا دلایل دیگر تعطیل شده‌‌اند یا هنوز رونق نگرفته‌اند.

قانعی با یادآوری اینکه در مسابقات قرآن نیز کار داوری را انجام می‌دهد، گفت: آن چیزی که در مسابقات مشاهده می‌کنیم این است که واقعاً سطح کیفی تلاوت‌های دانش‌آموزان در استان فارس بسیار پایین است و وقتی با سال‌های گذشته مقایسه می‌کنیم به خوبی این تفاوت را احساس می‌کنیم و این مسئله نشان‌دهنده آن است که در این فضا واقعاً کم کار شده است.

مدیر دارالقرآن صنعت فارس اظهار کرد: اولویت فعالیت‌های آموزشی قرآنی باید در بحث کودکان و دانش‌آموزان باشد و از همین سنین پایه‌های قرآنی آنان تقویت شود تا در آینده هم به لحاظ کمی و هم کیفی شاهد ارتقای مسائل قرآنی در استان باشیم.

وی بیان کرد: اینکه بخواهیم درباره محافل قرآنی و مسابقات قرآنی در این زمینه سخن گوییم تکرار مکررات است و اگر کسی بخواهد واقعاً فعالیت‌های قرآنی را ارتقا بخشد باید به مباحث تخصصی آموزش قرآن در کودکان روی آورد چرا که در این زمینه کم کار شده است.

قانعی با تأکید بر اینکه باید اولویت تمام ارگان‌ها و مسئولان قرآنی آموزش کودکان و دانش‌آموزان باشد، گفت: پایه‌های قرآنی استان از سنین شکل می‌گیرد تا بتوانیم در آینده از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های قرآنی نهایت استفاده را ببریم.

این مؤذن برتر کشورمان با اشاره به وضعیت ضعیف عمده دانشجویان در مباحث قرآنی در دانشگاه‌ها گفت: یکی از دلایل این مسئله آن است که پایه‌های آموزشی افرادی که در مسابقه یا کار قرآنی شرکت کرده‌اند، ضعیف است و باید این مسئله اصلاح شود.

وی ادامه داد: دلیل دیگر هم این است که واقعاً دسترسی به کلاس‌ها و جلسات و فضاهای قرآنی در استان فارس بسیار سخت است و تعداد این جلسات کم است البته این دلیل نمی‌شود و آن کسی که می‌خواهد آموزش قرآنی ببیند باید خودش به دنبال آن برود اما متولیان قرآنی هم باید بستری فراهم کنند که کودکان و دانش‌آموزانی که می‌خواهند آموزش قرآنی تخصصی ببینند بتوانند به راحتی به این آموزش‌ها دسترسی پیدا کرده و شوق و شور و اشتیاق لازم را در این عرصه به دست آورند.

انتهای پیام
captcha