تصحیح نظام ترویج هنر تلاوت با محوریت‌بخشی به مساجد
کد خبر: 4048166
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴
اولویت‌های قرآنی سال ۱۴۰۱/ 6

تصحیح نظام ترویج هنر تلاوت با محوریت‌بخشی به مساجد

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تغییر ریل ترویج قرآن با محوریت‌بخشی به مساجد، گفت: بسط پر دامنه کرسی‌های تلاوت کشوری، استانی، شهرستانی و روستایی هم قادر است به مطالبه حکیمانه رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشاند و هم نقطه عطفی باشد بر تصحیح نظام ترویج هنر تلاوت.

حمید ایماندار، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیرازحمید ایماندار، عضو هیئت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس به تبیین اولویت نخست قرآنی ۱۴۰۱ مبتنی بر بیانات رمضانیه رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: نخستین اولویت تغییر ریل ترویج قرآن با محوریت‌بخشی به مساجد است.

وی افزود: محفل قرآنی طلیعه ماه مبارک رمضان امسال با میزبانی رهبر معظم انقلاب با تلاوت‌های پرشور و فاخر مزین شده و موجبات رضایت خاطر رهبر انقلاب را از ثمرات شجره طیبه‌ای که خود ایشان غرس کرده‌اند را فراهم کرد، اما این دیدار حاوی نکته مهم دیگری بود که می‌تواند فراروی متولیان قرآنی در تغییر ریل‌گذاری نظام ترویج فعلی قرار گیرد. امری که بنا به واقعیات غیر قابل انکار ضرورتی فوری بوده و تعلل ادامه‌دار در اصلاح آن نسل آتی را از بهره حداکثری از  برکات قرآن کریم و به‌طور مشخص هنر تلاوت و حفظ قرآن کریم محروم خواهد کرد.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات خود محور قرار گرفتن مساجد را در بالاترین سطح خواستار شدند؛ هم‌اکنون سهم مساجد در پرورش هنروری و معرفت‌افزایی قاریان و بهره‌گیری از ظرفیت سیل قاریان و حافظان نوجوان، جوان و میانسال در سطوح فنی مختلف مغفول مانده و به تبع آن به سیره راهگشای معصومین(ع) در پیگیری شئونات مختلف جامعه از رهگذر مسجد عنایتی نشده است.

این داور مسابقات قرآن تأکید کرد: بسط پر دامنه کرسی‌های تلاوت کشوری، استانی، شهرستانی و روستایی هم قادر است به مطالبه حکیمانه رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشاند و هم نقطه عطفی باشد بر تصحیح نظام ترویج هنر تلاوت و جریان گسترش فرهنگ حفظ قرآن که هم‌اکنون با مسابقات پر آسیب و کم ثمر کنونی عجین شده است.

وی با بیان اینکه ظاهرا مدیریت جدید امور قرآنی سازمان اوقاف این مسئله را با توجه به ظرفیت بسیار کارآمد امامزادگان کلید زده است، گفت: امید است این روند با تأکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب و هم‌افزایی نهادهای تأثیرگذاری چون شورای توسعه فرهنگ قرآنی و شورای عالی قرآن  تسریع شده و ضمن وصول به اهداف تعیین شده سازمان اوقاف اولویت فوری تصحیح نظام ترویج و تعدیل نقش آسیب‌زای مسابقات را نیز پوشش دهد.

انتهای پیام
captcha