تحول جدی در خانه‌های قرآن ایجاد کنیم
کد خبر: 4046296
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
اولویت‌های قرآنی سال 1401/ 1

تحول جدی در خانه‌های قرآن ایجاد کنیم

ناظر شورای عالی قرآن در مراسم ترتیل‌خوانی ماه رمضان در استان فارس در تبیین اولویت‌های قرآنی در سال جدید، بر ضرورت ایجاد تحول جدی در خانه‌های قرآن به‌منظور گسترش انس مردم با قرآن کریم تأکید کرد و گفت: کرسی‌های تلاوت قرآن را باید در سال جدید گسترش دهیم.

محمدمهدی روحانی، نماینده شورای عالی قرآن در استان فارسمحمدمهدی روحانی، ناظر شورای عالی قرآن در مراسم ترتیل‌خوانی ماه رمضان در استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به همزمانی بهار طبیعت با بهار قرآن، گفت: امسال که ماه مبارک رمضان با بهار طبیعت همزمان شده است را باید به فال نیک بگیریم و تمام تلاش خود را انجام دهیم تا بتوانیم تحول خوب و جدی را در فضای قرآنی ایجاد کنیم.

وی به تبیین اولویت‌های قرآنی در سال جدید پرداخت و افزود: نخستین رکنی که باید تلاش کنیم در سال جدید در آن تحول ایجاد کنیم، بحث خانه‌های قرآن است و باید بتوانیم با رویکرد خوبی که سازمان تبلیغات اسلامی و ارگان‌های دیگر در این عرصه دارند، تحول مناسبی در این عرصه داشته باشیم.

روحانی تقویت و ترویج خانه‌های قرآنی را یکی از بهترین راهکارهای ترویج انس بیشتر مردم با قرآن کریم دانست و بیان کرد: اگر بخواهیم فضای جامعه را قرآنی کنیم قطعاً باید بر روی بحث انس مردم با قرآن کریم بیشتر کار کنیم.

این قاری استان فارس اولویت دیگر را برای سال جدید که نیاز به تحول جدی دارد، بحث تمرکز بر روی نخبگان قرآنی و توجه ویژه به ستاره‌های قرآنی اعلام کرد و گفت: باید به تمام ستاره‌هایی که در عرصه‌های قرآنی رتبه‌هایی اعم از ملی و حتی استانی کسب کرده‌اند توجه ویژه‌ای کرد.

وی همچنین خواستار گسترش کرسی‌های تلاوت قرآن شد و اظهار کرد: برپایی کرسی‌های تلاوت در بحث انس مردم با قرآن کریم بسیار تأثیرگذار است، البته این مسئله مورد تأکید رهبر معظم انقلاب هم است که صرفاً جلساتی برای شنیدن تلاوت آیات وحی برپا شود و این مسئله به‌خصوص در استان فارس باید به جد پیگیری شود.

روحانی اظهار کرد: مطالبه جدی که بارها به خصوص برای استان فارس مطرح شده است، بحث حمایت از نخبگان قرآنی است. جوانان قرآنی استان فارس افراد توانمند و دارای استعداد بالایی هستند که باید به اینان در برگزاری جلسات هفتگی قرآن کمک کرد.

این قاری قرآن کریم با بیان اینکه بسیاری از نخبگان قرآنی فارس به این قضیه تمایل جدی دارند و نیاز است که از سوی متولیان قرآنی مورد حمایت قرار گیرند، گفت: باید فضای شاگردپروری و نخبه‌پروری قرآنی در استان فارس فراهم شود تا بتوان شاهد ایجاد تحول جدی در فضای قرآنی استان باشیم.

وی یکی از کاستی‌های جدی استان فارس را در این عرصه نبود جلسات هفتگی قرآن دانست که هم مردم و هم نخبگان و خواصی که علاقه‌مند به مباحث قرآنی و مفاهیم آن هستند بتوانند در این جلسات هفتگی قرآن شرکت کنند.

انتهای پیام
captcha