دورهمی‌های روان‌خوانی قرآن همراه با تفسیر برای نوجوانان برگزار شود
کد خبر: 4048503
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
اولویت‌های قرآنی سال ۱۴۰۱/ 7

دورهمی‌های روان‌خوانی قرآن همراه با تفسیر برای نوجوانان برگزار شود

مدیر مؤسسه ملائک مهر شیراز در تبیین اولویت‌های قرآنی سال 1401 پیشنهاد داد تا دورهمی‌های روان‌خوانی قرآن برای نوجوانان و تفسیر به زبان آنان در باغ‌های خانواده برگزار شود.

دورهمی‌های روان‌خوانی قرآن، محفل انس با قرآن مریم‌سادات هاشمی‌راد، مدیر مؤسسه ملائک مهر شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، به تبیین اولویت‌های قرآنی در سال 1401 پرداخت و گفت: با توجه به شرایط فعلی جامعه در بحث همه‌گیری ویروس کرونا و همچنین با توجه به سهل‌الوصول بودن و در دسترس بودن فضای مجازی باید بخش قابل توجهی از برنامه‌های قرآنی با پخش و انتشار گسترده در فضای مجازی همراه باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر بحث‌های جزءخوانی و تفسیر که بحمدالله مشاهده می‌کنیم در فضای مجازی و مؤسسات فعال در حال برگزاری است، به نظر می‌رسد ارائه راهکارهای زندگی موفق و سبک زندگی با رجوع به آیات مبارکه قرآن کریم و تفسیر و تدبر در آن و همچنین شرح آیات و ارتباط دادن آن با شرایط فعلی جامعه و زندگی مردم می‌تواند بسیار اهمیت داشته باشد و حتی یکی از بهترین اقدامات کنشگران فرهنگی و اجتماعی و جامعه قرآنی شود.

هاشمی‌راد با بیان اینکه متولیان و مبلغان دینی قرآنی می‌توانند با رجوع به آیات قرآن و روایات به شناساندن آسیب‌های اجتماعی و راهکارهای مقابله با آن‌ها بپردازند، اظهار کرد: در بحث کودک و نوجوان مشاهده می‌کنیم که متأسفانه قرآن مهجور مانده است که می‌توان با روش‌های خلاقانه به خصوص در ماه مبارک رمضان بحث روان خوانی و تدبر در قرآن را بین کودکان و نوجوانان جا انداخت.

مدیر مؤسسه  ملائک مهر با پیشنهاد دادن برگزاری دورهمی‌های روان‌خوانی قرآن برای نوجوانان و تفسیر به زبان آنان در باغ‌های خانواده شیراز، گفت: با توجه به اینکه هوای شیراز، هوای خوبی است و همچنین نگرانی خانواده‌ها برای کرونا در این فضا کمتر می‌شود، به نظر می‌رسد کار خلاقانه‌ای باشد و مورد استقبال قرار بگیرد.

وی در پایان بیان کرد: باغات زیر نظر شهرداری هستند لذا بعضی از مؤسسات که روی بحث نوجوان به‌صورت خاص کار می‌کنند با همکاری و هم‌افزایی شهرداری می‌توانند متولی این کار شوند و این دورهمی‌ها در زمان مشخص برگزار شود.

انتهای پیام
captcha