پیشکسوتان به تبیین وضعیت فعالیت‌های قرآنی ورود کنند
کد خبر: 4046652
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
اولویت‌های قرآنی سال 1401/ 2

پیشکسوتان به تبیین وضعیت فعالیت‌های قرآنی ورود کنند

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس با بیان اینکه یکی از اولویت‌های قرآنی سال جدید باید تبیین وضعیت فعالیت‌های قرآنی باشد، بر ضرورت حضور پیشکسوتان و بزرگان قرآنی در این عرصه تأکید کرد.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی فارس محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشكل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس به تبیین اولویت‌های قرآنی در سال 1401 پرداخت و گفت: در مسائل قرآنی بحث تبیین بسیار مهم است و باید مرور کنیم که قبل و بعد از انقلاب در این نوع فعالیت‌ها در چه جایگاهی بوده و هستیم.

وی افزود: در تبیین فعالیت‌های قرآنی مسلماً نقاط قوت و ضعف‌ها مشخص می‌شود و از این طریق می‌توانیم نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کرده و تبدیل به نقاط قوت کنیم که البته این کار نیاز به کار کارشناسی و عالمانه دارد.

اسلامی بر ضرورت حضور پیشکسوتان و بزرگانی قرآنی در عرصه تبیین این نوع فعالیت‌ها تأکید کرد و گفت: برای تبیین فعالیت‌های قرآنی و مرور و بررسی وضعیت این نوع فعالیت‌ها نیاز به حضور پیشکسوتان قرآنی به وضوح احساس می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشكل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت فارس تأکید کرد: در بحث تبیین وضعیت فعالیت‌های قرآنی باید هم در بخش کشوری، هم استانی و هم شهر شیراز ورود داشته باشیم.

وی در ادامه به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در جمع فعالان قرآنی که روز گذشته، 14 فروردین در طلیعه ماه رمضان برگزار شد، اشاره کرد و گفت: معظم‌له نکات ظریف و دقیقی را مطرح فرمودند و تأکید کردند که مسجد باید تبدیل به یک پایگاه قرآنی شود و این مسئله نکات بسیار زیادی را در بردارد.

اسلامی تأکید کرد: مسلماً پویایی مسجد می‌تواند در هر مسئله‌ای اعم از فرهنگی، اعتقادی و عبادی مؤثر واقع شده و برکات خاص خودش را داشته باشد که این مسئله نیازمند نگاه جدی است و باید در سال جدید به‌صورت جدی به این سمت حرکت کنیم که مؤسسات و تشکل‌های قرآنی علاوه بر اینکه جایگاه بیرونی یا مکانی داشته باشند، نگاهشان هم به مساجد به‌صورت جدی باشد.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشكل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت فارس ادامه داد: این مسئله می‌تواند برای مؤسسات و مجموعه‌های قرآنی یک برند و وضعیتی باشد که نگاهشان به مسجد به‌صورت دقیق و موشکافانه باشد تا بتوانیم قرآن را در سطح مساجد رونق بیشتری دهیم و بیشتر به آن بپردازیم.

انتهای پیام
captcha