اعتبارات قرآنی عادلانه توزیع نمی‌شود
کد خبر: 4052883
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
اولویت‌های قرآنی سال ۱۴۰۱/ ۱۰

اعتبارات قرآنی عادلانه توزیع نمی‌شود

نائب رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی فارس از عدم توزیع عادلانه بودجه قرآنی میان مؤسسات انتقاد کرد و گفت: در بحث قرآنی نباید چنین چیزی مطرح و حق مؤسسات قرآنی ضایع شود.

مریم میرزاده، نایب رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی فارس مریم میرزاده، نایب رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی فارس در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اولویت‌های قرآنی در سال ۱۴۰۱ بر ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات و بودجه قرآنی تأکید کرد و گفت: اعتبارات و بودجه قرآنی باید عادلانه توزیع و همچنین موازی کاری‌ها کنار گذاشته شود.

وی خواستار توجه و رسیدگی به مشکلات مؤسسات قرآنی شد و افزود: باید تلاش شود تا میان مؤسسات قرآنی تعامل و ارتباط برقرار شود.

میرزاده از عدم توزیع عادلانه بودجه قرآنی میان مؤسسات انتقاد کرد و گفت: متأسفانه اعتبارات را به برخی از مؤسسات خاص می‌دهند که نباید این‌گونه باشد و چیزی که مشاهده می‌شود، تبعیض میان مؤسسات است در صورتی که در بحث قرآنی نباید چنین چیزی مطرح و حق مؤسسات قرآنی ضایع شود.

نایب رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی فارس ادامه داد: در این رابطه بسیار صحبت کردیم و افق روشنی را در این دولت می‌بینیم و امیدواریم که برنامه‌های قرآنی را کمی منسجم‌تر کنند و اهمیت و بهای بیشتری به این نوع فعالیت‌ها دهند به خصوص که قرآن در جامعه امروز مهجور مانده است و باید اهمیت بیشتری از سوی مسئولان به این حوزه شود تا بتوانیم فرهنگ قرآنی را در جامعه نشر دهیم.

وی همچنین بر ضرورت توجه به اتحادیه تشکل‌های قرآنی تأکید کرد و گفت: مسئولان باید به اتحادیه مؤسسات مردمی بسیار اهمیت دهند زیرا حق مطالبه‌گری و اهرم اصلی را اتحادیه استانی یا کشوری دارد.

میرزاده اظهار کرد: با آنکه می‌دانیم که اتحادیه‌های ارشاد و تبلیغات ادغام شده است ولی در عمل چیزی ندیدیم که بخواهد به جامعه قرآنی اهمیت داده شود،‌ در حالیکه باید باید میان اعتبارات تخصیص‌یافته از سوی ارشاد و تبلیغات اسلامی توازن برقرار باشد.

نایب رئیس اتحادیه مؤسسات قرآنی فارس در ادامه خواستار توجه به مسائل آموزشی در حوزه قرآن شد و گفت: اتحادیه مؤسسات مردمی، ارشاد و تبلیغات اسلامی باید آیین‌نامه آموزشی مدونی را تدوین کنند تا برنامه‌های آموزشی همه در یک راستا انجام شوند. در حال حاضر متأسفانه مشکل نبود آیین‌نامه مدون آموزشی است، با وجودی که کتاب‌ها و اساتید بسیاری داریم ولی با هم منسجم نیستند؛ درحالیکه برخی مؤسسات نظیر بیت‌الاحزان و جامعة‌القرآن برنامه مدون آموزشی دارند.

میرزاده در پایان گفت: اکنون مشکل مؤسسات قرآنی کمرنگ‌شدن نقش آنها در جامعه است، چراکه ضعف باورهای دینی و همچنین  دین‌گریزی بین جوانان رواج پیدا کرده است. حال نقش مهم ما در این شرایط اشاعه فرهنگ قرآنی است تا جوانان به برنامه‌های قرآنی جذب شوند.

انتهای پیام
captcha