آموزش قرآن را عادلانه در کشور توزیع کنیم
کد خبر: 4030616
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
یاریگل:

آموزش قرآن را عادلانه در کشور توزیع کنیم

بهروز یاریگل، پیشکسوت قرآنی در بحث آسیب‌شناسی علل عدم دستیابی به رتبه‌های برتر توسط برخی از استان‌ها در مسابقات سراسری قرآن گفت: اساتید قرآن در مناطق محروم به‌روز نیستند و طبیعتاً شاگردان به مرور زمان نمی‌توانند به مراحل و درجات بالاتر برسند و در رقابت با دیگران کم می‌آورند.

بهروز یاریگل، قاری بین المللیبهروز یاریگل، پیشکسوت قرآنی در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، به آسیب‌شناسی علل عدم دستیابی به رتبه‌های برتر توسط برخی از استان‌ها در مسابقات سراسری قرآن پرداخت و گفت: اگر می‌خواهیم آموزش قرآن را عادلانه در سطح کشور توزیع کنیم از یک مشکل رنج می‌بریم که باید برطرف شود و این است که برخی از استان‌های محروم جلسات قرآن و اساتید ممتاز ندارند.

وی تصریح کرد: ممکن است قاریان و حافظان آقا و خانم در هر استانی باشند که از دیگران هم کم و کاستی ندارند ولی چون اساتید خوبی در استان ندارند و اگر هم دارند بسیار کم است بنابراین نمی‌توانند رشد کنند. اکنون در بعضی از استان‌ها به طور مثال خراسان رضوی، تهران، اصفهان، خوزستان و... شاهد پیشرفت خوبی هستیم به این دلیل که برای جلسات قرآن و اساتید خوب و تبلیغات خوب و ارزش دادن به آموزش و مسابقات هزینه می‌کنند. اساتید آن‌ها به روز نیستند یا قدیمی هستند یا اطلاعات خوبی ندارند طبیعتاً شاگردان به مرور زمان نمی‌توانند به مراحل و درجات بالاتر برسند و در رقابت با دیگران کم می‌آورند.

یاریگل تأکید کرد: اگر مثلاً مرکز را سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان دارالقرآن، اوقاف، ارشاد یا هرجای دیگری که متولی امورات قرآنی است در نظر بگیریم، باید از طرف مرکز آموزش، امکانات و کلاس‌ها را در استان‌های محروم کم نگذاریم و اساتید بسیار خوب را می‌توانیم به مکان‌های مورد نظر محروم بفرستیم و کاستی‌ها را جبران کنیم.

وی بیان کرد: هزینه‌ها وجود دارند ولی  در موارد بی‌مورد خرج می‌شود، اگر هم جای خوبی خرج می‌شود در جای اولویت‌داری که خصوصاً از جهت مسابقات و آموزش‌هایی که باید قبل از مسابقات انجام گیرد و نیاز جامعه قرآنی است، متأسفانه کم داریم.

یاریگل به یکی از راه‌حل‌های این مشکل اشاره و بیان کرد: یکی از راه‌حل‌ها این است که اساتیدی به طور مثال در تهران یا اصفهان یا مشهد هستند را مأمور کنیم که مثلاً ۶ ماه یا یک‌سال در مناطق محروم‌تر بروند. این مناطق را نادیده گرفتیم به همین دلیل هم این افراد در مسابقات شرکت می‌کنند و کمتر مقام می‌آورند و نمی‌دانند مشکل از کجاست؛ مشکل اینجاست که آموزش عادلانه در سطح کشور بدون اعزام استاد و تربیت این افراد انجام نمی‌شود.

انتهای پیام
captcha