چرایی نتایج ضعیف استان فارس در مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4027071
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵

چرایی نتایج ضعیف استان فارس در مسابقات سراسری قرآن

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل اوقاف فارس با بیان اینکه طی 12 الی 13 سال گذشته این نخستین بار بود که این استان در مسابقات سراسری قرآن رتبه‌های بسیار کمی را کسب کرد به تشریح دلایل این مسئله پرداخت.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارسسیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه فارس، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در خصوص چرایی نتایج ضعیف متسابقان استان فارس در چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن گفت: چند مورد در این رابطه وجود دارد.

وی اصلی‌ترین عامل این مسئله را وضعیت شیوع کرونا دانست و افزود: این قضیه باعث شد که کلاس‌های تثبیت حفظ، صوت و لحن بسیار کمرنگ شود و همین مسئله بسیار در رتبه‌آوری متسابقان تأثیرگذار بود.

جلالی بیان کرد: امسال کارگاه آموزشی برای متسابقانی که به مرحله کشوری راه یافتند، نداشتیم زیرا تهران به صورت آنلاین برگزار کرده بود و بنا شده بود که همه منتخبان در سایتی که اعلام شده بود، ثبت‌نام کنند؛ لذا این کارگاه آموزشی به صورت آنلاین برگزار شد اما بسیار کم بود و تنها یک مرتبه برگزار شد. می‌خواستیم که این کارگاه آموزشی را در شیراز برگزار کنیم اما وقتی مشاهده کردیم که به صورت متمرکز و سراسری این کارگاه برگزار می‌شود، دیگر از برگزاری این کارگاه در شیراز منصرف شدیم.

وی در پاسخ به اینکه چرا حتی در آزمون تفسیر که هر ساله رتبه‌های برگزیده را کسب می‌کردیم، امسال رتبه‌ای به دست نیاوردیم، گفت: امسال یکی از ایراداتی که به آزمون تفسیر وارد بود این بود که نتایج متسابقان شیعه و سنی را با همدیگر یکی کردند در صورتی منبع آزمونی آن‌ها جداست. در مرحله اول و دوم چون منبع آن‌ها جدا بود این دو گروه به صورت مجزا تفکیک شدند اما در روز اختتامیه، برگزیدگان را به صورت یک جا معرفی کردند.

جلالی اظهار کرد: البته به گفته تعدادی از متسابقان آزمون تفسیر امسال برخی از سؤالات ایراد داشت، البته ممکن است بگویند که در این آزمون یکی دو نفر نمره 100 را کسب کردند، اما طبق صحبت متسابقان چند سؤال منطبق با منبع آزمون نبود البته در مرحله استانی هم یکی دو سؤال حذف شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس با بیان اینکه در بخش اذان هم امسال اولین سالی بود که تنها 8 نفر به مرحله نهایی راه پیدا کردند در صورتی که متسابق ما رتبه نهم را کسب کرده بود، گفت: طی 12 الی 13 سال گذشته، امسال اولین سالی بود که تعداد رتبه‌های استان فارس در مسابقات سراسری قرآن اوقاف کم بود.

وی با ذکر این نکته که این دستاورد ضعیف تنها برای استان فارس نبوده است بلکه برای برخی استان‌های دیگر هم رخ داد، گفت: البته نکته مهم این است که هیچ‌گاه نباید فعالان قرآنی را از روی نتایج مسابقات قرآن ارزیابی کنیم و سنجش نباید مسابقات باشد.

انتهای پیام
captcha