موفقیت‌ در مسابقات قرآن مستلزم برنامه مدون و جامع است
کد خبر: 4028977
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶

موفقیت‌ در مسابقات قرآن مستلزم برنامه مدون و جامع است

داور مسابقات قرآن با تأکید بر اینکه کسب موفقیت‌ها ملی و بین‌المللی در مسابقات قرآن مستلزم یک برنامه مدون و جامع استف گفت: ما دوست داریم سریعاً قاری شویم و نتیجه بگیریم و اگر در مسابقه‌ای شرکت کردیم و نتیجه نگرفتیم سریع دلسرد می‌شویم.

 مسابقات قرآن به گزارش ایکنا از فارس، رضا کارگر، داور مسابقات قرآن و قاری برتر ارتش جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، به آسیب‌شناسی علل عدم دستیابی به رتبه‌های برتر توسط استان فارس در مسابقات سراسری قرآن پرداخت و گفت: مهم‌ترین عامل می‌تواند عدم شرکت نوجوانان و جوانان در جلسات هفتگی قرآن اساتید باشد که یکی از علت‌های آن شیوع بیماری کرونا بود.

قاری برتر ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: اگر والدین احساس می‌کنند که فرزندانشان مستعد در این زمینه هستند آن‌ها را به سمت جلسات قرآنی زیر نظر اساتید سوق بدهند، در این صورت شاهد موفقیت روزافزون جامعه قرآنی خواهیم شد.

کارگر با بیان اینکه باید بیشتر با اساتید مطرح کشور تعامل داشته باشیم، افزود: اخیراً از سمت سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت‌های خوبی در این زمینه انجام می‌شود و اساتید کشوری را دعوت می‌کنند، باید این فعالیت از سمت دارالقرآن اداره اوقاف هم انجام شود، اداره اوقاف فقط به یک سری مسابقات سراسری بسنده کرده است در حالیکه باید بسترسازی و فرهنگ‌سازی شود و از اساتید نخبه کشور دعوت کنیم تا جوانان را تحت آموزش قرار دهند و از تجارب آن‌ها استفاده شود.

این داور مسابقات قرآن با تأکید بر اینکه موفقیت‌های ملی مستلزم طی کردن یک روند، اظهار کرد: کسی که می‌خواهد در سطح بین‌المللی و ملی موفق باشد باید یک برنامه مدون و جامع داشته باشد و حدود ۱۰ الی ۱۵ سال زحمت بکشد در حالیکه این از حوصله بسیاری از قراء ما خارج است و دوست داریم سریعاً قاری شویم و نتیجه بگیریم و اگر در مسابقه‌ای شرکت کردیم و نتیجه نگرفتیم، سریع دلسرد می‌شویم.

وی افزود: شرایط مسابقات و داوری آن بحث خود را دارد و اگر قاریان مقداری با مباحث داوری  آشنا شوند بسیار راحت‌تر می‌توانند در مسابقات ظاهر شوند و حائز رتبه شوند.

قاری برتر ارتش جمهوری اسلامی با تصریح اینکه جوانان ما متأسفانه کمی نتیجه‌گرا شده‌اند و اگر در مسابقه‌ای شرکت کنند و مقام کسب نکنند، سریع دلسرد می‌شوند، گفت: در این راستا پیشنهاد می‌شود قاریان نوجوان و جوان با اساتید استان فارس ارتباط تنگاتنگ و نزدیک‌تری داشته باشند و با آن‌ها صحبت کنند و از تجارب اساتید استفاده کنند.

کارگر در پایان با بیان اینکه مسابقات روش خاص خود را دارد و به صرف اینکه  تلاوت کنید نمی‌توانید در مسابقات حائز رتبه شوید، اظهار کرد: مسابقات فرمول خاصی دارد، قاریان نوجوان و جوان باید ارتباط خود را با اساتید پیشکسوت فارس بیشتر کنند چون اساتید سال‌ها در این زمینه فعالیت کردند و روش را می‌دانند.

انتهای پیام
captcha