فرصت‌ها را برای پیاده‌سازی دستورات قرآن دریابیم
کد خبر: 4027936
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴

فرصت‌ها را برای پیاده‌سازی دستورات قرآن دریابیم

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاسارگاد خواستار ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه شد و گفت: باید در هر منصب و جایگاهی که هستیم در راستای پیاده شدن دستورات قرآن و عمل به آن تلاش کنیم.

دستورات قرآن، پاسارگاد، مسابقات قرآنبه گزارش ایکنا از فارس، نشست هماهنگی برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات قرآن و عترت دوره اول و دوم متوسطه پسران شهرستان پاسارگاد امروز، 21 دی‌ماه با حضور مسئولان مختلف شهرستان برگزار شد.

مرادی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاسارگاد در این نشست با اشاره به کلام خداوند منان درباره جایگاه قرآن گفت: خداوند منان دو مرتبه در قرآن کریم می‌فرماید: «خُذِالکِتابَ بِقُوة» باید دستورات قرآن کریم را جدی گرفته و آن‌ها را در زندگی پیاده کنیم.

وی افزود: همچنین در قرآن چهار مرتبه لحن توبیخ به کار رفته است، اما قاطع‌ترین لحن آن است که خداوند می‌فرماید کسانی که قرآن را جدی نمی‌گیرند، انسان‌هایی پوک هستند.

مرادی خواستار ترویج سبک زندگی قرآنی در جامعه شد و گفت: باید با راهبردی مناسب، قرآن را چراغ راه تمامی کارهایمان در جامعه قرار دهیم و فرهنگ قرآنی را در جامعه ساری و جاری کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان پاسارگاد بیان کرد: ما به عنوان جامعه‌ای که دین و مکتبمان مکتبی الهی و اسلامی است و با توجه به اینکه قرآن هدایتگر این مکتب است، باید در هر منصب و جایگاهی که هستیم در راستای پیاده شدن دستورات قرآن و عمل به آن تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: خداوند قرآن را نازل فرموده و ذات بی همتایش نیز آن را حفظ می‌کند. در واقع قرآن به ما نیاز ندارد بلکه این بشریت و انسان‌ها هستند که به قرآن و کلام وحی برای نجات، رستگاری و سعادت در دنیا و آخرت به آن نیاز دارند.

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری این نشست هماهنگی گفت: اندیشمندان، متفکران قرآنی و فعالان عرصه تعلیم و تربیت اعتقاد دارند یکی از راه‌هایی که  امکان گسترش فرهنگ قرآنی را تسهیل می‌کند، برگزاری مسابقات قرآن در مدارس است و دانش‌آموزان به عنوان سفیران قرآنی می‌توانند در خانواده‌ها این نقش ارزشمند را به خوبی ایفا کنند.

بنا بر این گزارش، در این نشست درباره نحوه برگزاری و نیز سایر مباحث این مسابقات بحث و تبادل نظر شد و مواردی نیز به منظورپیگیری و اجرا ی هر چه بهتر مسابقات قرآنی مرحله شهرستان مصوب شد.

مسابقات قرآن و عترت با حضور ۳۰۰ تَن از دانش‌آموزان پسر دوره اول و دوم متوسطه در ایام‌الله دهه فجر به میزبانی مدارس روستاهای اکبر آباد و قوام‌آباد در روستای اکبرآباد شهرستان پاسارگاد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha