بهره‌مندی از ظرفیت هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در ارائه راهکار به نهادهای انقلابی
کد خبر: 4028156
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
لاله افتخاری تأکید کرد:

بهره‌مندی از ظرفیت هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی در ارائه راهکار به نهادهای انقلابی

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های این هیئت برای ارائه راهکارهای تخصصی به نهادهای انقلابی تأکید کرد.

لاله افتخاریبه گزارش ایکنا از فارس، نشست بانوان فرهیخته قرآنی استان فارس با هدف هم‌افزایی و هم‌فکری در خصوص توسعه فعالیت‌های جامعه قرآنی بانوان استان با حضور لاله افتخاری، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی کشور، امروز، 22 دی در اداره تبلیغات اسلامی فارس برگزار شد.  

افتخاری در این نشست با بیان اینکه این هیئت با حمایت حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال گذشته در کل مراکز استان‌ها، توسط سازمان دارالقرآن الکریم راه‌اندازی شد، گفت: هیئت اندیشه‌ورز بانوان باید در تمام شهرستان‌های کشور و حتی روستاها ساختار داشته باشد.

وی با اشاره به آیه «اِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ» که قرآن کریم برای هدایت و نجات بشر نازل شده است، افزود: ما راه نجات که قرآن کریم باشد را در اختیار داریم، اما مشکل این است که بر سر چشمه اصلی نجات تشنه نشسته‌ایم و دنبال راهی برای رفع عطش هستیم درحالی‌که دشمن این راه را فهمیده و از هر دری وارد می‌شود که به اهداف خود برسد.

رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی بیان کرد: هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی با دو هدف تشکیل شده است، یکی استفاده از ظرفیت جامعه بانوان قرآنی کشور به منظور اینکه جامعه بانوان را قرآنی کنیم و دیگری استفاده از ظرفیت بانوان قرآنی برای ارائه راهکارهای تخصصی به نهادهای انقلابی است.

افتخاری در ادامه بر توان و ظرفیت‌های هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی تأکید کرد و گفت: برخی از این ظرفیت‌ها حقیقی و یا حقوقی هستند که ضروری است شخصیت‌های حقیقی تأثیرگذار حتماً عضو باشند و از ظرفیت‌های آنان استفاده شود و بخش دیگر ظرفیت‌ها اعضای کمیته بانوان اتحادیه مؤسسات قرآنی است که با هم‌افزایی می‌توانند در پیشبرد اهداف مؤثر باشند.

وی در پایان ضمن تشکر از مجموعه‌هایی که با هیئت اندیشه‌ورز همکاری دارند، گفت: حوزه‌های علمیه و عتبات مقدسه می‌توانند با عضویت در هیئت اندیشه‌ورز ظرفیت قرآنی و فرهنگی خود را در اختیار قرآن قرار دهند و از ظرفیت‌های موجود در هیئت اندیشه‌ورز نیز بهره‌مند شوند.

زهرا کسرائی، رئیس هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان فارس نیز در آغاز این نشست ضمن ارائه گزارشی از تشکیل و فعالیت‌های هیئت اندیشه‌ورز قرآنی استان فارس گزارشی از جلسات و فعالیت‌های انجام شده را بیان کرد.

یادآور می‌شود، در این نشست صمیمی علاوه بر اعضای هیئت اندیشه‌ورز بانوان قرآن استان، نماینده شورای عالی قرآن در استان و بانوان فعال قرآنی در حرم حضرت احمد بن موسی(ع)، ادارات ارشاد و اوقاف نیز حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha