صداقت؛ مهم‌ترین ویژگی انتخاب اصلح / عدم تحقق وعده‌ها مردم را دلسرد می‌كند
کد خبر: 3972610
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۹
انتخابات ۱۴۰۰؛ اخلاق حکمرانی / 12

صداقت؛ مهم‌ترین ویژگی انتخاب اصلح / عدم تحقق وعده‌ها مردم را دلسرد می‌كند

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس، مهم‌ترین ویژگی انتخاب اصلح را صداقت دانست و گفت: اگر مردم بدانند افرادی كه در صحنه هستند و به‌عنوان كارگزار انتخاب شده و فعالیت می‌كنند صادقانه با آن‌ها برخورد می‌كنند، قطعاً پای همه مشكلات می‌ایستند.

سیدحمید موسوی، سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، به ملزومات انتخاب اصلح در انتخابات اشاره كرد و گفت: مهم‌ترین ویژگی و لازمه اشخاصی كه در انتخابات كاندید می‌شوند، داشتن صداقت است.


بيشتر بخوانيد:


وی افزود: اگر مردم بدانند افرادی كه در صحنه هستند و به‌عنوان كارگزار انتخاب شده و فعالیت می‌كنند صادقانه با آن‌ها برخورد می‌كنند، قطعاً پای همه مشكلات می‌ایستند، همان‌طور كه در زمان جنگ پای همه مشكلات و كمبودها ایستادند و شهدا و جانبازان بسیاری را تقدیم این انقلاب كردند و حتی از امكانات مالی خود گذاشتند زیرا می‌دانستند عموم مسئولان مانند مردم دارند زندگی می‌كنند، اما اینكه یك مسئول وعده‌ای به مردم دهد و خود خلاف آن وعده عمل كنند، مسلماً مردم هم گلایه‌مند می‌شوند.

موسوی با بیان اینكه مردم انتظار دارند سخنان صادقانه بشنوند، گفت: همچنین مردم می خواهند امكانات جامعه عادلانه بین مردم توزیع شود نه اینكه عده‌ای فراتر و بالاتر باشند و از امكانات خاصی بهره‌مند باشند و مردم عادی هم در مشقت و سختی به‌سر ببرند.

سرپرست اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی فارس، آموزه‌های قرآن را در این رابطه یادآور شد و گفت: در قرآن و روایات و احادیث ائمه معصومین هم بارها به این موضوع صداقت و راستگویی مسئولان و كارگزاران تأكید شده است و مطمئناً اگر كاندیداها چنین رفتاری داشته باشند، می‌توانند نظر مردم را به سمت خود جلب كنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت حضور در انتخابات نیز اشاره كرد و افزود: یكی از زیباترین جملاتی كه در این مدت شنیده‌ایم آن است كه انتخاب شدن افراد بد به علت شركت نكردن افراد خوب در انتخابات است، البته همه مردم خوب و عزیز هستند اما كسانی كه بینش وسیع‌تری دارند و دلسوز هستند باید حضور محكم و مداومی در انتخابات داشته باشند و دیگران را هم برای حضوردر انتخابات و انتخاب اصلح توجیه و روشن كنند.

موسوی تأكید كرد: باید تلاش كنیم تا با حضور حداكثری پای صندوق‌های رأی و انتخاب بهترین گزینه و اصلح‌ترین فرد، گام مؤثری برای پیشرفت و تعالی كشورمان برداریم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha