رعایت اخلاق موجب حضور حداکثری مردم در انتخابات می‌شود
کد خبر: 3975364
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۱
انتخابات ۱۴۰۰؛ اخلاق حکمرانی / 17

رعایت اخلاق موجب حضور حداکثری مردم در انتخابات می‌شود

جانشین ستاد تخصصی اقشار بسیج سپاه فجر فارس با تأکید بر اهمیت ضرورت رعایت اخلاق در انتخابات گفت: رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیداها و طرفداران آن‌ها می‌تواند به حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی کمک کند.

امیر جاهدی، جانشین ستاد تخصصی اقشار بسیج سپاه فجر فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به انتخابات پیش‌رو بر ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی تأکید کرد و گفت: توصیه و تأکید مبانی دین اسلام رعایت اخلاق حتی در برخورد با دشمنان است چه برسد به دوستان.


بیشتر بخوانید:


وی با ذکر این نکته که تمام کاندیداهای تأیید شده در دائره مفاهیم و ارزش‌های انقلاب اسلامی تعریف می‌شوند، افزود: همگی ما در داخل یک نظام فعالیت می‌کنیم و اگر در داخل برای برگزاری انتخابات، بی اخلاقی کنیم، برون داد این قضیه در رفتارهای بیرونی ما نشان خواهد داد و نظام‌های دیگر نظام ما را تحلیل می‌کنند که این‌ها حتی در داخل هم با یکدیگر مشکل دارند.

جاهدی با تصریح اینکه بی اخلاقی در انتخابات موجب دلسردی دلسوزان و دوستان خواهد شد، گفت: رعایت اخلاق انتخاباتی کاندیداها می‌تواند به حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی کمک کند.

وی اظهار کرد: اکثر مردم به افرادی که دارای حسن خلق بوده و شئونات اخلاقی را رعایت می‌کند، گرایش دارند تا کسانی که بداخلاق هستند، لذا توصیه می‌شود که هم کاندیدا هم طرفداران و نزدیکان و ستادهای آن‌ها شئونات اخلاقی را رعایت کنند زیرا موجب جذب حداکثری مردم خواهد شد.

جانشین ستاد تخصصی اقشار بسیج سپاه فجر فارس با تأکید بر اینکه بی اخلاقی در انتخابات قطعاً تأثیر منفی خواهد داشت، گفت: تخریب کاندیداها قطعاً نتیجه عکس می‌دهد.

جاهدی در ادامه سخنان خود اهمیت مشارکت و حضور حداکثری در انتخابات را یادآور شد و گفت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند انتخابات لیلة‌القدر نظام است و یک روز است اما اثر آن برای چندین سال باقی می‌ماند. این سخنان معظم‌له اهمیت توجه به انتخابات را به همگان یادآور می‌شود.

وی تصریح کرد: در انتخابات در حقیقت سرنوشت چند ساله خود را در تمام حوزه‌های تصمیم‌گیری اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و غیره به دست گروهی می‌دهیم که در رأس آن‌ها رئیس جمهور، هیئت وزیران و مدیران ارشد اجرایی کشور قرار دارد لذا به لحاظ عقلی می‌طلبد که در تعیین سرنوشت خود مشارکت کنیم.

جانشین ستاد تخصصی اقشار بسیج سپاه فجر فارس تأکید کرد: عدم مشارکت در تعیین سرنوشت چندین ساله خود با هیچ منطقی قابل پذیرش نیست و حتی اگر مسائل مادی و اقتصادی را بر مسائل معنوی و فرهنگی غالب کنیم، حضور در انتخابات یک انتخاب آگاهانه است و باید انتخاب آگاهانه هم داشته باشیم.

جاهدی بیان کرد: از سوی دیگر وقتی یک نفر با رأی حداکثری در جایگاه مسئولیتی قرار می‌گیرد، قطعاً پشتوانه مردمی، قدرت چانه‌زنی نظام را در عرصه‌های بین‌المللی و داخلی بالا می‌برد لذا اگر می‌خواهیم سرنوشت خوبی داشته و در عرصه‌های مختلف قدرتمند ظاهر شویم باید مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha