کاندیداها قرآن را اصل برنامه‌های خود قرار دهند
کد خبر: 3977539
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۲
انتخابات ۱۴۰۰؛ اخلاق حکمرانی / ۲۲

کاندیداها قرآن را اصل برنامه‌های خود قرار دهند

عضو سابق شورای عالی قرآن با اشاره به ضرورت توجه کاندیداهای انتخابات اعم از ریاست جمهوری، مجلس و خبرگان رهبری به قرآن گفت: کاندیداها نه تنها در مقوله قرآن و فعالیت‌های قرآنی باید دارای برنامه باشند بلکه در سایر فعالیت‌ها و حوزه‌ها و برنامه‌ها، قرآن را به عنوان اصل برنامه قرار دهند.

این روزها که تب و تاب تبلیغات انتخاباتی در عرصه ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا داغ است، هر کسی که دل در گرو نظام اسلامی دارد، سعی می‌کند تا از منظر اعتقاداتی که دارد، معیارهایی را برای انتخاب اصلح بیان کند.

در این میان جامعه قرآنی به عنوان یکی از جوامع فعال در عرصه نظام جمهوری اسلامی که همواره تعالی فرهنگ قرآن را در دستور کار خویش قرار داده‌اند نیز دغدغه‌ها و مباحثی را برای انتخاب اصلح برای کاندیداها ریاست جمهوری مطرح می‌کند.

در 19 خردادماه سال جاری سعید رحمانی، عضو سابق شورای عالی قرآن و یکی از داوران بین‌المللی مسابقات قرآن در مصاحبه‌ای با ایکنا فارس با عنوان «غفلت از طرح ایده‌های قرآنی در مناظرات / جامعه قرآنی مطالبه‌گری کند» به بیان نکاتی در این باره پرداخت. در این مجال بخش دوم این مصاحبه را می‌خوانیم.

رحمانی با بیان اینکه این قضیه از دو منظر قابل رصد و نگاه است، گفت: یکی از منظر جامعه قرآنی اعم از قاری، حافظ، استاد، خبرنگار، هنرمند، فعال و کلاً جامعه قرآنی است که باید با فعالیت‌ها و مطالبات خود را این فضا را ایجاد می‌کردیم که نامزدهای مجلس، ریاست جمهوری و خبرگان و به طور کلی هر کسی که می‌خواهد فعالیت مدیریت اجتماعی در جمهوری اسلامی باشد خودش را ملزم بداند که پاسخگوی مطالبات جامعه قرآنی باشد.


بیشتر بخوانید:


وی افزود: از سوی دیگر مسئولان باید این حمیت و انگیزه می‌داشتند که خود را پاسخگو می‌دانستند و دارای برنامه برای جامعه قرآنی می‌بودند و از هر دو منظر به نظر می‌رسد این کمیت‌ها و کیفیت‌ها رعایت نشده است.

عضو شورای عالی قرآن بیان کرد: با یک نگاه دیگر خود این قصه از دو مقوله دیگر هم قابل رصد است؛ یکی اینکه آن نامزد در بخش قرآنی چه برنامه‌هایی دارد و چطور می‌تواند این جامعه‌ای که در جمهوری اسلامی انتظار دارد حداقل زمینه‌ها را در زمینه خواندن، حفظ و عمل به قرآن داشته باشند چگونه تقویت کند و تا یک حد پایه‌ای قابل قبول برساند نه مطلوب و امید است در مطلوبت هم در حد تعالی قرار دهد و یکی هم اینکه چه باید کند و چطور می‌تواند این مقوله را در این حداقل‌ها در مرحله اول و بعد به حداکثرها برساند.

رحمانی در پایان تصریح کرد: از منظر دیگر کاندیداها نه تنها در مقوله قرآن و فعالیت‌های قرآنی باید دارای برنامه باشند بلکه در سایر فعالیت‌ها و حوزه‌ها و برنامه‌ها، قرآن را اصل برنامه قرار دهد، مثلاً اگر برنامه اقتصادی دارد، این اقتصاد بر اساس مبانی و تعالی قرآنی تنظیم شود و همین‌طور برنامه‌های فرهنگی و غیره یعنی قرآن در همه رئوس فکری و برنامه‌های نامزد جاخوش کرده باشد نه در حاشیه و کنار. این مسئله باید اصل کار باشد و این نکته‌ای است که به عنوان شاه بیت و شاه کلید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام
captcha