جهاد دانشگاهی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش تعیین‎کننده‎ای دارد
کد خبر: 3339095
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
معاون بین‎الملل جامعه مدرسین:

جهاد دانشگاهی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش تعیین‎کننده‎ای دارد

گروه حوزه‌های علمیه: معاون بین‎الملل جامعه مدرسین و جامعه‎المصطفی(ص) جهاد دانشگاهی را یکی از نهادهای مهم کشور در زمینه تحقق الگوی توسعه ناظر بر اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: قطعا در این زمینه جهاد دانشگاهی با توجه به خدمات و کارنامه درخشانی که دارد، نقشی تعیین‌کننده خواهد داشت.

حجت‎الاسلام والمسلمین مجید حکیم الهی در گفت‎وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) گفت: هر کسی در هر تخصصی که فعالیت دارد برای موفقیت نیازمند این است که سیاست‎هایی را مبتنی بر روش کارکرد خود اتخاذ کند.
وی افزود: در این زمینه در کشور ما برای رسیدن به الگوی پیشرفتی که مقام معظم رهبری آن را ناظر بر گفتمان اسلامی و ایرانی بیان کرده‎اند، نیاز داریم که گروه‎های مختلف بر اساس توانمندی‎های خود روش‎هایی را اتخاذ کرده و به نتیجه رسیدن این گفتمان نیز کمک کنند.
معاون بین‎الملل جامعه‎المصطفی(ص) العالمیه اظهار کرد: در کشور باید نهادهایی در زمینه نظریه‎پردازی و نظریه‌سازی در حوزه پیشرفت و رسیدن به شاخص‎های توسعه و گروهی دیگر نیز در حوزه مدیریت و گروه‎های دیگری نیز در حوزه علمی و اجرایی و کاربردی فعال باشند.
وی گفت: در این بین نهادهایی که توان پژوهشی و دانش‎افزایی و تولید علم را دارند کمک شایانی به رشد و تعالی کشور می‌کنند و می‎توانند در این عرصه بهترین یار و یاور برای به نتیجه رسیدن این گفتمان باشند.
وی تصریح کرد: امروزه اولویت کشور در کنار مسایل فرهنگی و اجتماعی و سیاسی، بحث اقتصاد و اقتصاد مقاومتی است؛ یعنی اینکه باید بتوانیم به بهترین شکل از ظرفیت‎های کشور در زمینه اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم. در این رویکرد باید بتوانیم نقاط ضعف کشور در عرصه‎های علمی و فنی و دانشی و تولیدی را که باعث افت اقتصادی کشور شده است شناسایی کنیم و برای خودکفایی و رفع نیازها اقدام کنیم.
حکیم الهی بیان کرد: قطعا یکی از عرصه‎هایی که می‎‎تواند در این زمینه نقش کلیدی و تعیین کننده داشته باشد، دانشگاه‎ها و نیروی متخصص دانشگاهی است و استفاده از توان علمی کشور و رساندن این توان به یک ثروت ملی وظیفه‎ای بسیار حساس است که جهاد دانشگاهی آن را در بعدی وسیع انجام می‎دهد.
وی گفت: امروز وظیفه همه این است که در حوزه اقتصاد مقاومتی هر طرح و فعالیت و کاری که می‎توانیم انجام دهیم تا کشور بتواند با سرمایه عظیمی که در داخل دارد هم از دیگر کشورها بی نیاز شود و هم اینکه بتواند خود را به عنوان نمونه کامل یک حکومت دینی به دنیا عرضه کند.
وی اظهارکرد: در عرصه مسایل علمی و فکری، موسسات و نهادهای وابسته به دانشگاه از جمله جهاد وظیفه بسیار سترگ و حساسی دارند و باید به بهترین شکل وظیفه و نقش تاریخی خود را در این عرصه انجام دهند.
حکیم الهی یادآورشد: قطعا رسیدن به چنین ظرفیتی نیازمند طراحی و اجرای یک سند جامع اقتصاد مقاومتی است که در آن هر دستگاه به درستی وظیفه خود را بشناسد و در آن راستا گام بردارد.

معاون بین الملل جامعه مدرسین بیان کرد: این سند باید به یک مطالبه ملی و اجتماعی نیز مبدل شود و همه افراد جامعه در مقابل آن خود را موظف و مسئول بدانند و قطعا در این زمینه جهاد دانشگاهی با توجه به خدمات و کارنامه درخشانی که دارد، نقشی تعیین کننده خواهد داشت.

captcha