روحیه جهادی؛ رمز موفقیت جهاد دانشگاهی
کد خبر: 3338787
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‎های قم تاکید کرد:

روحیه جهادی؛ رمز موفقیت جهاد دانشگاهی

گروه حوزه‎های علمیه: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های استان قم گفت: رمز موفقیت جهاد دانشگاهی وجود روحیه جهادی و جهادی کار کردن است.

حجت‎الاسلام والمسلمین محمدمهدی کرمی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‎های استان قم در گفت‎و‎گو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) گفت: رمز موفقیت جهاد دانشگاهی وجود روحیه جهادی و جهادی کار کردن است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز یک سال را برای ترویج این روحیه به این نام مزین کردند.

وی افزود: روحیه جهادی این است که چشمداشتی به اعتبار و بودجه و حقوق وجود ندارد افراد با روحیه ایثارگرانه و جهادگرانه فعالیت می‎کنند و رمز موفقیت جهاد دانشگاهی نیز در سال‎های متمادی همین مسئله بوده است.

کرمی بیان کرد: هدف در روحیه جهادی، تقرب الی الله است و خداوند هم وعده فرموده است که «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ»(محمد/7) و این جاده یک طرفه نیست و عنایت و وعده خداوند قطعی و حتمی است.

وی با اشاره به آفت‎های تهدیدکننده روحیه جهادی افزود: ما از رهبر معظم انقلاب اسلامی یاد گرفته‎ایم و سخنان ایشان را بازگو می‎کنیم و آن این است که این روحیه پاک و نیت الهی نباید تحت الشعاع برخی مسایل سیاسی قرار گیرد.

موفقیت جهاد دانشگاهی در آزمون‎های مختلف

کرمی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی از زمان جنگ و بعد از انقلاب اسلامی خدمات شایانی به کشور داشته است تصریح کرد: یکی از آفت‎هایی که می‎تواند مسیر رشد را کُند کند سیاست‎زدگی است البته نه اینکه جهادگران نباید تحلیل و بصیرت سیاسی داشته باشند ولی نباید سیاست‎زده باشند.

وی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی نشان داده است که در فراز و فرودهای بعد از انقلاب، و در اکثریت مقاطع، از این آفت دور بوده و موفقیت خود را به خوبی نشان داده است.

لزوم ورود بیشتر به امور فرهنگی

کرمی خواستار ورود بیشتر جهاد دانشگاهی به عرصه فرهنگی شد و اظهار کرد: امر جهادی همراه با واژه فرهنگ است چون جهاد یک حوزه فرهنگی وسیع رادر خود جای داده است و یکی از حوزه‎هایی که یقینا جهادگران قدم‎های خوبی در آن برداشته و باید بیشتر گام بردارند همین عرصه فرهنگی است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‎های استان قم تصریح کرد: جهاد دانشگاهی این طرفیت را دارد که قد‎م‎های بیشتری در زمینه فرهنگ دانشگاهی و عمومی بردارد همان طور که در زمینه علمی و رویان موفقیت‎های کم نظیری داشته است.

وی تاکید کرد: ما نیازمند سرمایه‎گذاری بیشتر بر روی حوزه فرهنگی هستیم و انتظار می‎رود جهاد نیز قدم‎های بیشتر بردارد.

captcha