خدمات علمی جهاد دانشگاهی افتخارآمیز است/ دولت از فعالیت‎های علمی حمایت کند
کد خبر: 3338391
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
آیت‎الله‌العظمی علوی گرگانی:

خدمات علمی جهاد دانشگاهی افتخارآمیز است/ دولت از فعالیت‎های علمی حمایت کند

گروه حوزه‎های علمیه: آیت‎الله‌العظمی علوی گرگانی با قدردانی از خدمات جهاد دانشگاهی در عرصه‌های مختلف تاکید کرد: ما به این فعالیت‌ها و تلاش‌های علمی افتخار می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) آیت‎الله‌العظمی علوی گرگانی امروز 12 مرداد در دیدار رئیس و مدیران جهاد دانشگاهی استان قم در سخنانی گفت: کار شما عالی است و جای تقدیر دارد و امیدواریم همان طور که توانسته‎اید به پیشرفت‎های علمی در زمینه ترمیم غضروف زانوی انسان دست یابید، بتوانید سایر اندام‎های انسان را نیز با رعایت مسایل فقهی و شرعی تولید کنید.

وی با بیان اینکه ما به خدمات علمی شما افتخار می‎کنیم، افزود: گزارش فعالیت‎های خود را به مردم ارایه کنید تا آنان نسبت به آینده خوشبین‌تر شوند و در جریان پیشرفت‎های علمی کشور قرار گیرند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه باید جایگاه و تاثیرگذاری مرجعیت در جامعه تبیین شود، تصریح کرد: هر قدر شما که افتخارات علمی برای کشور کسب می‎کنید به مرجعیت اهمیت بدهید به خودتان اهمیت داده‎اید.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه باید مراکزی برای توجه به نخبگان و طرح‎های آنان ایجاد شود تصریح کرد: دولت هم باید اعتبار و امکانات در اختیار شما و افتخارآفرینان علمی قرار دهد و از دولت این مطالبه را داشته باشید.

وی با اشاره به آیه شریفه «یَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَن تَنفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانفُذُوا لَا تَنفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ»(الرحمن/33) اظهار کرد: خداوند ریشه بسیاری از مسایل را در قرآن بیان فرموده و تاکید کرده است که می‎توانید با کسب علم در اقطار آسمان و زمین نفوذ کنید.

آیت‌الله علوی گرگانی بیان کرد: امام خمینی و رهبری معظم انقلاب اسلامی هم به تاسی از قرآن کریم همواره فرموده‎اند که نگوئید ما نمی‎توانیم بلکه شعار ما می‎توانیم را باید سرلوحه کار خود قرار دهید.

وی با قدردانی از خدمات علمی جوانان عنوان کرد: پیشرفت‎های علمی امروز کشور از برکت رهبری‎های امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی و نجابت این ملت شریف است که به دعوت رهبری لبیک می‎گویند و در روز قدس در اوج گرما و در ماه رمضان به صحنه می‎آیند.

وی تاکید کرد: امام علی(ع) فرموده‎اند «خیرالمقال ما صدقه الفعال»؛ بهترین گفتار آن است که کردار آن را تصدیق کند که بحمدلله در کشور ما بر خلاف تبلیغاتی که همیشه استعمار مبنی بر عقب ماندگی علمی ما داشته در حال تحقق است و جوانان ایرانی در مسایل هسته‎‎ای و غیر آن اثبات کرده‎اند که همان طور که شعار پیشرفت علمی می‎دهند در این مسیر قدم‎های جدی هم برداشته‎اند.

این مرجع تقلید اظهار کرد: استعمار به ویژه قبل از انقلاب همیشه به ما طعنه می‎زدند و توانمندی علمی و فکری ملت ایران را تحقیر می‎کردند، اما شما جوانان جهادگر خلاف آن را ثابت کردید و نشان دادید که ما می‎توانیم بدون تکیه بر بیگانه به رشد و پیشرفت برسیم.

انتشار اخبار ایکنا به زبان‎های مختلف

در ابتدای این دیدار، محمدابراهیم فقیه زاده، رئیس جهاد دانشگاهی استان قم نیز در سخنانی به ارایه گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی همچنین فرهنگی جهاد دانشگاهی پرداخت.

وی گفت: یکی از بخش‎های جهاد دانشگاهی، خبرگزاری‌های ایکنا و ایسنا است که اخبار خبرگزاری ایکنا هم اکنون به هشت زبان زنده دنیا ترجمه می‎شود.

وی تحقیقات علمی در زمینه سلول‎های بنیادی را از دیگر پیشرفت‎های جهاد دانشگاهی برشمرد.

captcha