نگاهی به مراحل مختلف نرم‌افزار داوری مسابقات قرآن + فیلم
کد خبر: 4180009
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸

نگاهی به مراحل مختلف نرم‌افزار داوری مسابقات قرآن + فیلم

داوری مرحله کشوری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از طریق نرم‌افزاری که علی یحیایی، از فعالان قرآنی کشورمان طراح آن بوده است، صورت می‌گیرد. این نرم‌افزار نسبت به سال قبل تغییراتی داشته است.

نگاهی به مراحل مختلف نرم‌افزار داوری مسابقات قرآن + فیلم

به گزارش ایکنا، این روزها مرحله مقدماتیِ مرحله کشوری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به صورت پخش فایل تصویری اجرای شرکت کنندگان برای گروه داوری در دو بخش بانوان و آقایان در سازمان اوقاف و امور خیریه در جریان است. داوری این مسابقات مانند سال گذشته به صورت الکترونیکی از طریق نرم‌افزار صورت می‌گیرد، نرم‌افزاری که نسبت به سال قبل تغییراتی داشته است.  

علی یحیایی، طراح و توسعه دهنده نرم‌افزار داوری مسابقات قرآن که در مرحله مقدماتیِ مرحله کشوری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به عنوان مسئول امور فناوری‌های داوری در هیئت داوران نیز حضور دارد، به بیان جزئیات این نرم‌افزار و آخرین تغییرات آن پرداخته که مشروح توضیحات وی در ادامه آمده است:

«امسال تغییرات متعددی در این نرم‌افزار داشته‌ایم، یکی از این تغییرات جلوه‌های بصری نرم‌افزار بود، که سعی شد چشم نوازتر باشد. 

در ابتدای مسابقه رئیس هیئت داوران، متسابق را انتخاب می‌کند تا صفحه مربوط به این متسابق برای سایر اعضای گروه داوری باز شود. در حین داوری وقتی نمرات ثبت می‌شود یک آیتم برای اختلاف نمرات داورها در نظر گرفته شده است که نرم‌افزار بر اساس آیین‌نامه اجازه نمی‌دهد این اختلاف از حد تعیین شده بیشتر باشد.

در بخش تجوید به عنوان مثال اگر شخصی در کلمه‌ای غلط داشته باشد، اگر سرعت داور کم باشد می‌تواند فقط کلمه را انتخاب کند و بر روی نوع غلط و نمره منفی آن کلیک کند، در ادامه جدولی که برای او نمایش داده می‌شود تکمیل خواهد شد. اگر سرعت داور بیشتر باشد بعد از کلیک روی کلمه می‌تواند حتی حرفی که متسابق اشتباه تلفظ کرده است را هم انتخاب کند. 

بخشی از این نرم‌افزار به کاربرگ ناظر فنی مسابقات اختصاص دارد. ناظر بعد از ثبت نمرات از سوی هیئت داوران باید بررسی مجددی بر روی کارنامه داشته باشد تا اشتباهی رخ نداده باشد،‌ در نهایت بعد از اینکه کارنامه تأیید نهایی شد به سراغ ارسال پیامک کارنامه می‌رود. 

بعد از اینکه کارنامه در سایت آپلود شد پیامک برای متسابقان ارسال می‌شوداین پیامک حاوی یک لینک است که پس از لمس لینک کارنامه آن فرد برای او که کم حجم هم هست باز می‌شود. اگر در پایان متسابق نسبت به بخشی از داوری انجام شده اعتراضی داشته باشد به همین سامانه که پیامک برای او ارسال شده است، پیامک می‌دهد و بخشی که اعتراض دارم را اعلام می‌کند.»

انتهای پیام
captcha