آغاز ضبط اجرای راه‌یافتگان به مرحله پایانی مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 4174020
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
از فردا

آغاز ضبط اجرای راه‌یافتگان به مرحله پایانی مسابقات سراسری قرآن

ضبط اجرای راه‌یافتگان به مرحله کشوری چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن از هجدهم مهرماه به صورت همزمان در ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها آغاز می‌شود.

آغاز ضبط اجرای راه‌یافتگان به مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن

به گزارش ایکنا، نتایج مرحله استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشته‌های مختلف اوایل مهرماه اعلام و چهره راه‌یافتگان به مرحله مقدماتیِ مرحله کشوری این مسابقات مشخص شد.

مرحله مقدماتیِ مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم در دو فاز برنامه‌ریزی شده است. در فاز اول راه‌یافتگان به این مرحله با حضور در ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان، نسبت به ضبط اجرای خود اقدام می‌کنند و فایل‌های ضبط شده به مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ارسال می‌شود.

در ادامه و در فاز دوم این مرحله از مسابقات، آثار ضبط شده با حضور داوران ملی و بین‌المللی به صورت متمرکز در مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف ارزیابی می‌شود تا افراد راه‌یافته به مرحله نهاییِ مرحله کشوری مسابقات تعیین شود.

بر اساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه فاز اول مرحله مقدماتیِ مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم که همان ضبط اجرای راه‌یافتگان به مرحله کشوری است از هجدهم مهرماه همزمان در سراسر کشور آغاز می‌شود و تا بیستم این ماه ادامه دارد. همچنین داوری این آثار در آبان‌ماه خواهد بود.

بر اساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در مرحله مقدماتیِ مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن مجموعاً 806 نفر در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ کل قرآن، حفظ 20 جزء، دعاخوانی، اذان و مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم حضور دارند. 

بر همین اساس در بخش بانوان مجموعاً ۲۲۶ نفر به مرحله مقدماتیِ مرحله کشوری راه یافته‌اند که نسبت به سال قبل با رشدی حدوداً ۲۵ درصدی همراه بوده است.

همچنین در بخش بانوان در رشته ترتیل ۴۸ نفر، در رشته قرائت تحقیق ۴۳ نفر، در رشته حفظ کل قرآن ۵۳ نفر، در رشته حفظ ۲۰ جزء ۴۲ نفر و در رشته دعاخوانی نیز ۴۰ نفر حضور دارند.

در بخش آقایان نیز مجموعاً ۳۴۰ نفر به مرحله مقدماتیِ مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن کریم راه یافته‌اند. در این بخش در رشته ترتیل ۶۶ نفر، در رشته قرائت تحقیق ۷۳ نفر، در رشته حفظ کل قرآن کریم ۶۰ نفر، در رشته حفظ ۲۰ جزء ۴۷ نفر، در رشته دعاخوانی ۴۸ نفر و در رشته اذان نیز ۴۶ نفر حضور دارند.

در رشته مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم نیز ۷۰ گروه شامل ۲۴۰ نفر در هر دو بخش بانوان و آقایان به مرحله ضبط اجرا رسیده‌اند. بر همین اساس در مجموع دو بخش بانوان و آقایان ۸۰۶ نفر به مرحله مقدماتیِ مرحله کشوری مسابقات سراسری قرآن راه‌ یافته‌اند که شامل ۵۶۶ نفر در رشته‌های حفظ، قرائت قرآن، اذان و دعاخوانی و ۲۴۰ نفر در رشته مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha