تکرار تخصیص بودجه احداث موزه قرآن شیراز در سال ۱۴۰۲
کد خبر: 4135296
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵

تکرار تخصیص بودجه احداث موزه قرآن شیراز در سال ۱۴۰۲

عضو کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه بودجه احداث باغ موزه قرآن مجدد در سال 1402 تکرار شده است، گفت:‌ پیش‌بینی ما این است که احداث این موزه تا پایان سال 1403 به پایان برسد.

علی‌اکبر سلطانی، عضو شورای اسلامی شهر شیرازعلی‌اکبر سلطانی، رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، درباره آخرین وضعیت احداث باغ موزه قصص قرآنی و موزه قرآنی در شیراز، گفت:‌ همان بودجه‌ای که در سال 1401 برای احداث باغ‌ موزه قرآن در نظر گرفته بودیم، مجدد در بودجه سال 1402 نیز برای همین عنوان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: متأسفانه در سال گذشته شهرداری شیراز همت لازم را برای تأسیس و ساخت موزه قرآن را نداشت در صورتی که نیاز داریم حتماً آثار فاخر ارزشمند هنرمندان قرآنی نظیر استاد محمد نعمتی و سایر اساتید در مکانی نگه‌داری کرده و در معرض دید عموم قرار دهیم.

سلطانی اظهار کرد: احداث پارک موضوعی قرآن در سال گذشته در ردیف بودجه قرار داشت که امسال بودجه آن مجدداً تکرار شد و دنبال این هستیم تا یک پارک موزه قرآنی برای گروه‌های سنی متفاوت ایجاد کنیم تا کودکان بتوانند به صورت میدانی با مفاهیم قرآنی آشنا شده و با آن ارتباط برقرار کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز در پاسخ به پیش‌بینی زمان‌بندی برای موزه قرآن، گفت: باید تا دو سال آینده این بحث تمام شود یعنی تا پایان سال 1403 کار احداث موزه قرآن شیراز به پایان رسیده تا سال 1404 بتوانیم آن را به بهره‌برداری برسانیم.

وی در پایان گفت: قصد ما برای احداث پارک موزه قرآنی آن بود که بتوانیم قصص قرآنی را به شکلی نوین و با استفاده از ظرفیت‌های چندرسانه‌ای و چند بعدی به نمایش گذاریم و در کنار آن هم موزه قرآن را داشته باشیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha