پیشنهادات دانشکده علوم قرآنی شیراز برای احداث باغ خانواده قرآن
کد خبر: 4114683
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷

پیشنهادات دانشکده علوم قرآنی شیراز برای احداث باغ خانواده قرآن

رئیس دانشکده علوم قرآنی شیراز با اشاره به ظرفیت‌های این دانشکده پیشنهاد راه‌اندازی باغ خانواده قرآنی در این فضا را به اعضای شورای شهر مطرح کرده است.

زینب روستایی، رئیس دانشکده علوم قرآنی شیراززینب روستایی، رئیس دانشکده علوم قرآنی شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس،  در پاسخ به اینکه درخواست این دانشکده از شورای شهر برای احداث موزه قرآن چه بوده است، گفت: با توجه به ظرفیت دانشکده علوم قرآنی در مباحث فرهنگی و قرآنی از اعضای شورای شهر شیراز برای حضور در این دانشکده و بازدید از امکانات و ظرفیت آن دعوت به عمل آوردیم.

وی با بیان اینکه دانشکده علوم قرآنی شیراز به عنوان یک قطب فرهنگی و قرآنی در شهر در حال فعالیت است و باید بیش از این‌ها از این ظرفیت استفاده شود، افزود: با توجه به امکانات و ظرفیت‌های که مخصوصاً به لحاظ نرم‌افزاری در این دانشکده وجود دارد ما به اعضای شورای شهر پیشنهاد احداث باغ خانواده قرآن در فضای این دانشکده را دادیم.

روستایی با تأکید بر اینکه برای تأثیرگذاری فرهنگی بیشتر این دانشکده نیاز به حمایت سازمان‌های شهری داریم، گفت: اعضای شورای شهر در بازدید از این دانشکده اعلام کردند که مصوبه‌ای برای احداث موزه قرآن در شیراز دارند و به دنبال جانمایی برای آن هستند اما چون مصوبه موزه قرآن اخذ شده است لذا بعید می‌دانیم که برای دانشکده علوم قرآنی عملیاتی شود ولی در عین حال از ما خواستند که پیشنهادات خود را در قالب طرح به آنان ارائه داده تا در کمیسیون‌های مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و نظر سایر اعضای شورا برای تصویب این مسئله جلب شود.

رئیس دانشکده علوم قرآنی شیراز اظهار کرد: با توجه به اینکه قرآن و عترت دو ثقلی هستند که همیشه در کنار هم قرار دارند لذا ما پیشنهاد دادیم تا در باغ خانواده قرآنی که در دانشکده احداث می‌شود غرفه‌هایی در مباحث مختلف اهل بیت(ع) در نظر گرفته شود به عنوان مثال غرفه‌ای برای خواستگاری حضرت علی(ع) از حضرت زهرا(س)، غرفه‌ای دیگر برای جهیزیه حضرت زهرا(س) که نشان دهد با چه امکانات اولیه‌ای الگوهای شیعیان زندگی خود را آغاز کردند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ما این بوده است که باغ خانواده به صورت سمعی و بصری باشد یعنی تنها یک ماکت تنها نباشد بلکه از صوت هم در این غرفه‌ها استفاده شود، افزود: اعضای شورای شهر در این رابطه تأکید کردند که باید سناریوی برای این کار در نظر گرفته شود که بنا شد تمام مسائل نرم‌افزاری و تأمین محتوا و همچنین مدیریت آن را دانشکده علوم قرآنی انجام داده و مسائل سخت‌افزاری را مدیریت شهری انجام دهد.

روستایی با تصریح اینکه حتی طی روزهای گذشته مهندس ناظر و معمار و شهرسازی شورا هم از فضای دانشکده بازدید کرده و آن را برای این کار مناسب ارزیابی کرده است، افزود: پیش از این‌ها ما طرحی برای استاندار فارس درباره ازداوج آسان ارائه داده بودیم چرا که زوج‌های جوان بسیاری درخواست دارند تا در کنار مزار شهدای گمنام دانشکده مراسم عقدشان برگزار شود به همین دلیل ما درخواست دادیم تا یک اتاقک شیشه‌ای در آنجا برای این کار تعبیه شود تا بتوانیم بحث ازدواج آسان را پیگیری کنیم.

رئیس دانشکده علوم قرآنی شیراز همچنین پیشنهاد راه‌اندازی اتاق عقد، مشاوره‌های قبل از ازدواج و بعد از ازدواج را از جمله موارد پیشنهادی در طرح باغ خانواده قرآنی عنوان کرد و گفت: هنوز اعضای شورای شهر نظر نهایی را نداده‌اند اما موافقت اولیه را داشتند که امیدواریم این طرح در شورا مصوب شود.

وی در پایان گفت: پیشنهاد ما برای باغ خانواده قرآنی این بوده است که پاسخگوی نیازهای رده‌های سنی مختلف از کودک تا افراد مسن باشد که بتوان اطلاعات تاریخی و مذهبی و اعتقادی آنان را در این فضا تقویت کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha