ساخت موزه قرآن در شیراز نیاز به اراده عمومی دارد
کد خبر: 4045191
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۸

ساخت موزه قرآن در شیراز نیاز به اراده عمومی دارد

رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساخت موزه قرآن در شیراز یک ضرورت است، گفت: چنین موزه‌ای باید سال‌ها پیش ساخته می‌شد لذا ساخت موزه قرآن به یک اراده عمومی و همت واقعی نیاز دارد تا بتواند کار را به سرانجام برساند.

دیدار استاندار فارس و نماینده مردم شیراز با استاد محمد نعمتیبه گزارش ایکنا از فارس، علیرضا پاک فطرت، رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی شامگاه شنبه، 6 فروردین در دیدار با محمد نعمتی، کاتب بزرگ قرآن عصر حاضر در استان فارس که با حضور استاندار فارس انجام گرفت، با اشاره به شاهکارهای خطاطی استاد در حوزه کتابت قرآن بر ضرورت ساخت موزه قرآن در شیراز تأکید کرد.

وی افزود: ساخت موزه قرآن در شیراز یک ضرورت است و همان‌طور که استاندار فارس هم تأکید دارند، چنین موزه‌ای باید سال‌ها پیش ساخته می‌شد لذا ساخت موزه قرآن به یک اراده عمومی و همت واقعی نیاز دارد تا بتواند کار را به سرانجام برساند.

پاک فطرت ادامه داد: اگر قرار است برای ساخت موزه قرآن در شیراز اقدام شود باید همه جوانب آن رعایت و با نقشه و معماری منحصربه‌فرد و تلفیقی از هنرهای ایرانی و اسلامی، مجموعه‌ای آبرومند و در خور شأن قرآن و کلام خدا ایجاد شود و پیش‌بینی‌های لازم برای به نمایش درآوردن انواع هنرهای اسلامی قدیم و جدید در این فضا در نظر گرفته شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تجلیل از مقام هنرمندان را نه تنها یک تکلیف حکومتی بلکه یک وظیفه ملی و مردمی توصیف کرد و افزود: هر کاری که در راستای تسهیل امور هنرمندان به ویژه هنرمندان وادی هنرهای دینی و آئینی همچون خط و تذهیب و قرآن‌نویسی و کتابت ادعیه و احادیث که از جمله هنرهای کاملا اسلامی هستند، انجام شود، عین ثواب است. 

وی ضمن قدردانی از زحمات محمد نعمتی در عرصه کتابت آیات وحی که یکی از چهره‌های سرشناس در این عرصه در سطح کشور هستند، گفت: باید دغدغه این استاد و همچنین سایر هنرمندان که در طراز کشوری یا بعضا در طراز جهانی هستند، برطرف کنیم تا بتوانیم نسل جدید را به سمت راه و روش آنان سوق دهیم.

پاک فطرت تأکید کرد: اگر قرار است در امر هنر یا هنرمندان اقدامی شود یا هزینه‌ای در نظر گرفته شود باید پول و اعتبارات و هزینه‌های اینچنینی را درست و در جای خود مدیریت کرد و از انجام امور غیرعلمی و غیر منطقی پرهیز کرد.

رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود خواستار استفاده از ظرفیت هنرمندان بومی شد و گفت: اگر قرار باشد در این شهر کار فرهنگی انجام شود باید حتما با مشارکت و بهره‌گیری از توان فرهنگی هنرمندان بومی ما انجام شود.

انتهای پیام
captcha