اعتبارات احداث باغ‌موزه قرآنی در بودجه 1401 شهرداری شیراز دیده شده است
کد خبر: 4123760
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

اعتبارات احداث باغ‌موزه قرآنی در بودجه 1401 شهرداری شیراز دیده شده است

عضو کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص احداث موزه قرآنی گفت: در سال گذشته در این کمیسیون بحث راه‌اندازی باغ‌موزه قصص قرآنی مطرح و در بودجه 1401 شهرداری اعتباراتی نیز در نظر گرفته شده است.

مهدی نصیری، عضو شورای اسلامی شهر شیرازمهدی نصیری، عضو کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در خصوص احداث موزه قرآنی در شیراز گفت: سال گذشته راه‌اندازی باغ موزه قصص قرآنی در این کمیسیون مطرح شد. بحث در این زمینه احداث یک بوستان قرآنی بود که با روش‌های مختلف نمایشی، تئاتر و یا هر روش دیگری قصص قرآنی را به مخاطبان ارائه دهد که چنین کاری در مشهد نیز انجام شده اما هنوز در شیراز رخ نداده است.

نصیری اظهار کرد: حتی برای راه‌اندازی باغ‌موزه قصص قرآنی در شیراز اعتباراتی نیز در بودجه 1401 درنظر گرفته شده که اتفاق نیفتاده و احتمالاً به شکل ساده‌تری در حال پیگیری است که چندان جذاب به نظر نمی‌رسد.


بیشتر بخوانید:


وی در رابطه با مکان‌یابی احداث این باغ موزه، گفت: اطلاعی در این زمینه ندارم اما علاقه دارم که باغ موزه قصص قرآنی به همان شکل که می‌خواستیم و در بودجه هم درنظر گرفته شد، اجرایی شود. هم‌اکنون ایده دیگری برای این بحث وجود دارد و به چند المان و نماد قرآنی خلاصه می‌شود که این صرفاً یک نمایش است در صورتی که باید محتواهای قصص قرآنی نمایش داده شود.

نصیری اظهار کرد: باغ موزه قصص قرآنی و موزه قرآن دو موضوع جداست. موزه قرآن شامل دست‌خطها و نسخ بوده و صرفاً یک بازدید است، اما آن چیزی که مهم‌تر است ارائه بحث قصص قرآنی با استفاده از ابزارهای هنری است.

وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا راه‌اندازی موزه قرآن در موزه بلدیه در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار دارد، گفت: قرار است بر روی این قضیه فکر کنند اما من در جریان نیستم. البته هنوز محتوای موزه بلدیه قطعی نشده و یکی از مباحث این است که بخشی از این موزه به ارائه آثار استاد نعمتی و امثال آن اختصاص یابد.

عضو کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز در پاسخ به اینکه آیا احداث باغ موزه خانواده قرآنی نیز در دانشکده علوم قرآنی شیراز در دستور کار کمیسیون قرار دارد، گفت: در این زمینه مباحثی در کمیته خانواده شورای شهر شیراز انجام شده و هنوز به کمیسیون فرهنگی انتقال نیافته است.

احداث یک موزه قرآن در شیراز کفایت می‌کند

نصیری همچنین با اشاره به سخنان استاندار در خصوص احداث موزه قرآن در حرم شاهچراغ(ع) و استفاده از ظرفیت شهرداری و وزارت کشور، گفت: نظر من با نظر شهردار شیراز یکی است و اگر بنا باشد موزه قرآن در شیراز احداث شود فقط یک موزه کفایت می‌کند زیرا قرار نیست بودجه‌ها صرف چند کار شود. اگر یک موزه قرآنی قوی داشته باشیم بهتر از چند کار کوچک و ضعیف است.

وی ادامه داد: اگر بودجه موزه قرآنی حرم شاهچراغ(ع) به صورت ملی تخصیص یابد اتفاق خوب و نادری رقم خورده است، این نکته بسیار مهمی است که مدیران استان فارس دنبال بودجه‌های ملی نمی‌روند، اما پیگیری استاندار فارس برای تخصیص بودجه به موزه قرآنی در شیراز نویدبخش اتفاقات خوب است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha