راه‌اندازی موزه قرآن جزو مصوبات شورای شهر شیراز است
کد خبر: 4108617
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۷

راه‌اندازی موزه قرآن جزو مصوبات شورای شهر شیراز است

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه راه‌اندازی موزه قرآن جزو مصوبات شورای شهر شیراز است، گفت: این مورد باید جزو مطالبات مردمی نیز باشد تا شاهد راه‌اندازی یک موزه فاخر قرآنی در ابعاد مختلف باشیم.

مهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیرازمهدی طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، در پاسخ به مطالبه جامعه قرآنی استان درباره موزه قرآن گفت: راه‌اندازی موزه قرآن در مصوبات شورای شهر در سال گذشته قرار داشت و جزو تکالیف شهرداری شیراز نیز است.

وی تأکید کرد: موزه قرآنی که مفروض جامعه قرآنی است، مفروض ما نیز است؛ البته مکان‌هایی که بتوان نامش را موزه قرآن گذاشت در گوشه کنار شیراز وجود دارد به عنوان مثال منزل استاد نعمتی، خود یک موزه قرآن است.

طاهری بر ضرورت پیگیری این مطالبه تأکید کرد و گفت: این مطالبه باید از سوی کمیسیون فرهنگی شورای شهر هم پیگیری شود تا این موضوع از قلم نیفتد چراکه به نظر می‌رسد اگر موزه قرآن در این شورا راه‌اندازی نشود بعد از آن بعید است که انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در ادامه با اشاره به سخنان رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در خصوص راه‌اندازی باغ موزه قرآن گفت: احداث باغ‌موزه مدنظر ما و جامعه قرآنی نیست و بیشتر در آن مباحث المانی و طرح‌های قرآنی دیده می‌شود که برای جذب نسل جدید مؤثر است اما آن چیزی که ما و شما دنبال آن هستیم، احداث موزه فاخر قرآنی است که دارای محتواهای فاخر باشد.

وی همچنین به پیشنهادات راه‌اندازی موزه قرآن در حرم شاهچراغ(ع) اشاره کرد و افزود: اینکه می‌گویند موزه در حرم راه‌اندازی شود باید ببینیم کدام قسمت حرم منظورشان است، نگران هستیم که یک فضای 100 الی 200 متری را اختصاص داده و بگویند این موزه قرآن است در صورتی که چنین چیزی مدنظر ما نیست.

طاهری با اشاره به پیشنهاد ایکنا درباره حافظیه نیز گفت: اینکه در حافظیه مکانی برای آثار قرآنی در اقسام مختلف داشته باشیم، پیشنهاد بسیار عالی است ولی به نظر من باز هم باید جداگانه موزه قرآن داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان با بیان اینکه می‌توان هم موزه قرآن و هم باغ موزه قرآنی داشته باشیم، تأکید کرد: راه‌اندازی موزه قرآن جزو مصوبات شورای شهر شیراز است و باید جزو مطالبات مردمی هم باشد تا ادامه پیدا کند و شاهد راه‌اندازی یک موزه فاخر قرآنی در ابعاد مختلف باشیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha