جانمایی باغ موزه قرآنی شیراز طی هفته‌های آتی قطعی می‌شود
کد خبر: 4104558
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶
شهردار شیراز به ایکنا خبر داد؛

جانمایی باغ موزه قرآنی شیراز طی هفته‌های آتی قطعی می‌شود

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز در پاسخ به مطالبه جامعه قرآنی فارس درخصوص اهمیت احداث موزه قرآن گفت: هم‌اکنون در حال بررسی برای جانمایی باغ موزه قرآن در شیراز هستیم که این مهم طی هفته‌های آینده قطعی می شود.

محمدحسن اسدی، شهردار شیرازاحداث موزه قرآن یکی از مطالبات و درخواست‌های جامعه قرآنی به خصوص هنرمندان قرآنی استان فارس است که تاکنون نسبت به آن غفلت شده است. گرچه در برهه‌هایی برخی از مسئولان نکاتی درباره اهمیت راه‌اندازی این موزه بیان کرده‌اند، اما به مرور زمان تأسیس این موزه به دست فراموشی سپرده شده است.

سال گذشته با راه‌اندازی انجمن کاتبان وحی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، بنا بود که موزه قرآن در این حرم مطهر راه‌اندازی شود که طبق شنیده‌ها هنوز اعتباری برای این کار تخصیص نیافته و به همین دلیل این مهم تحقق نیافته است.

در همین راستا خبرگزاری ایکنا برای تحقق مطالبه جامعه قرآنی فارس سلسله مصاحبه‌های با مسئولان را دنبال می‌کند که در گام نخست به سراغ محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس رفتیم. وی در پاسخ به ایکنا تأکید کرد «موزه قرآنی در حرم شاهچراغ(ع) راه‌اندازی می‌شود» و برای احداث این موزه از توان شهرداری شیراز و وزارت کشور استفاده می‌شود و این موضوع را طی هفته گذشته در دیدار با وزیر کشور مطرح کرد.

از سوی دیگر خبرنگار ایکنا طی صحبت‌هایی که با اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و مسئولان شهرداری داشت، متوجه تصمیم پارلمان شهری مبنی بر احداث یک باغ موزه قرآن در شیراز شد که مکان احتمالی برای آن نیز انتخاب شده است.

محمدحسن اسدی، شهردار شیراز در این رابطه به خبرنگار ایکنا گفت: اعتقاد داریم به دلیل اینکه شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) است، باید یک باغ موزه قرآنی در آن راه‌اندازی کنیم که این موضوع هم توسط حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و هم توسط شهرداری پیگیری می‌شود.

وی درباره جانمایی این باغ موزه اظهار کرد: فعلاً در حال بررسی هستیم تا مکان مناسبی برای احداث باغ موزه قرآنی در شیراز پیدا کنیم تا بتوانیم هرچه سریع‌تر بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز این کار را عملیاتی کنیم.

اسدی در پاسخ به اینکه شنیده‌ها حکایت از این دارد که زمینی در چهار راه حافظیه برای این کار اختصاص یافته است اما بین برخی از سازمان‌های شهرداری برای تبدیل این زمینه به باغ موزه قرآنی اختلاف نظر وجود دارد، گفت: برای احداث موزه قرآن هیچ اختلافی نیست و تنها در حال بررسی هستیم و سعی می‌کنیم بهترین تصمیم گرفته شود و فعلاً در مرحله جانمایی هستیم و ظرف هفته‌های آینده قطعی خواهد شد.

شهردار شیراز همچنین با اشاره به سخنان استاندار فارس درباره تاسیس موزه قرآن گفت: به نظر می‌رسد که شیراز نیاز به دو موزه قرآنی ندارد و اگر یک موزه قرآن کامل و جامع داشته باشیم بهتر است تا اینکه دو موزه غیرکامل داشته باشیم لذا در حال بررسی هستیم تا هم موازی کاری انجام نشود و هم بهترین مکان برای احداث موزه قرآن را انتخاب کرده و آن را ایجاد کنیم.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha