موزه قرآن در کنار موزه قصص قرآنی در شیراز راه‌اندازی شود
کد خبر: 4123432
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴

موزه قرآن در کنار موزه قصص قرآنی در شیراز راه‌اندازی شود

عضو کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز بر ضرورت راه‌اندازی موزه قرآن در جنب موزه موضوعی قصص قرآنی که در سال گذشته در این کمیسیون مصوب شده است تأکید کرد.

علی‌اکبر سلطانی، عضو شورای اسلامی شهر شیرازعلی‌اکبر سلطانی، خزانه‌دار شورا و عضو کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) شورای اسلامی شهر شیراز در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به طرح مصوبه این کمیسیون در سال گذشته در خصوص احداث پارک موضوعی قصص قرآنی گفت: این بحث سال گذشته در کمیسیون فرهنگی مطرح و بودجه خوبی هم برای آن به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه از این کار چند هدف را دنبال می‌کردیم، افزود: به دنبال آن بودیم تا قصص قرآنی به صورت نوین و با استفاده از ابزارها و ظرفیت‌های چندرسانه‌ای و چند بعدی برای مخاطبان مختلف به نمایش بگذاریم تا همگان بتوانند با قصص قرآنی ارتباط بگیرند که قطعاً تأثیر خوبی در ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی نیز خواهد داشت.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: در کنار این پارک موضوعی قصص قرآنی، تصمیم داشتیم موزه‌ای در حوزه قرآن که کارهای هنری و نه صرفاً خوشنویسی باشد راه‌اندازی کنیم که متأسفانه این اتفاق در حال حاضر نیفتاده است و تاکنون پارک موضوعی قصص قرآنی به یک عنوان و چند المان ختم شده است و نیاز دارد شهرداری وارد این قضیه شده و این مسائل را پیگیری کند.

وی در خصوص مکان موزه قرآنی نیز گفت: تاکنون مکان‌های مختلفی برای موزه قرآن توسط اشخاص پیشنهاد شده است ازجمله موزه بلدیه شهرداری که پیشنهاد شده است بخشی از سالن‌های آن به آثار خطاطی قرآنی استاد نعمتی اختصاص یابد و یا موزه شاهچراغ(ع) که از سوی استاندار مطرح شده است و می‌تواند به عنوان موزه آثار خطی قرآنی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

سلطانی در پاسخ به اینکه نظر شما بر احداث موزه قصص قرآنی است یا موزه قرآن، گفت: اگر دنبال کار انحصاری و خاص و جدید برای شهر شیراز هستیم و بخواهیم برای اولین بار در سطح کشور شاهد یک کار متفاوت باشیم باید به سمت ایجاد پارک موضوعی قصص قرآنی و احداث موزه قرآنی در جنب این پارک باشیم که بتواند تمام نیازها برای گروه‌های سنی اعم از نوجوانان و جوانانی که به خصوص مورد هجمه‌های گسترده فرهنگی دشمنان هستند را جذب کند و در کنار آن هم خدمات موزه‌ای به شهروندان ارائه شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha