راه‌اندازی موزه قرآن در حرم شاهچراغ(ع) قطعی است
کد خبر: 4116284
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲

راه‌اندازی موزه قرآن در حرم شاهچراغ(ع) قطعی است

استاندار فارس با اشاره به مطالبه به‌حق جامعه قرآنی برای احداث موزه قرآن در شیراز، گفت: راه‌اندازی این موزه در حرم شاهچراغ(ع) قطعی است.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارسمحمدهادی ایمانیه، استاندار فارس در نشست خبری که هفتم آذرماه برگزار شد در پاسخ به خبرنگار ایکنا، مبنی بر مطالبه به‌حق جامعه قرآنی برای احداث موزه قرآن از انجام تلاش‌ها برای احداث این موزه در حرم شاهچراغ(ع) خبر داد و گفت: وزیر کشور برای ایجاد این موزه قول مساعدت ۲۰ میلیارد تومانی از طریق شهرداری شیراز داده است و با مساعدت شهرداری به زودی پروژه فعال خواهد شد. پس از آن ایمانیه در سفر به تهران و دیدار با وزیر کشور خواستار مساعدت وزارت کشور در ساخت موزه قرآنی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) شد.

ایکنا تاکنون گفت‌وگوهای متعددی با شهردار شیراز، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت(ع) و سایر اعضای این کمیسیون داشته و همچنان در حال انجام است،‌ درحالیکه هر کدام نظر متفاوتی درباره موزه قرآن شیراز دارند اما همگی بر احداث چنین موزه‌ای تأکید دارند.

طی روزهای اخیر مجدد به سراغ محمدهادی ایمانیه رفتیم تا از نظرات شهردار و اعضای شورا شهر برای احداث این موزه در خارج از حرم و نه صرفاً داخل حرم آگاه شویم.

وی در گفت‌وگو با ایکنای فارس، باز هم بر ضرورت احداث این موزه در حرم شاهچراغ(ع) تأکید کرد و گفت: برای احداث موزه قرآن در حرم شاهچراغ(ع) نیاز به مساعدت شهرداری داریم و بنا شده است معادل پولی که قرار است شهرداری برای راه‌اندازی این موزه کمک کند، ما نیز کمک کنیم، بنابراین راه‌اندازی موزه قرآن در حرم شاهچراغ(ع) قطعی است.

پیش از این نیز محمد فرخ‌زاده، معاون امور هماهنگی زائرین و گردشگری استانداری فارس در پاسخ به خبرنگار ایکنا، گفته بود: راه‌اندازی موزه قرآن جزو پیشنهادات به شورای ملی زیارت است که ریاست این شورا به عهده رئیس‌جمهور است و امیدواریم این مسئله به تصویب برسد.

سیدمجتبی علوی، مدیر امور زیارتی معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس نیز در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: مطالباتی از شورای عالی زیارت برای راه‌اندازی موزه قرآن درخواست شد اما هنوز جوابی ارسال نشده است.

وی تصریح کرد: جلسات این شورا به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل می‌شود، بنابراین با توجه به مشغله ایشان چند ماهی یک بار تشکیل می‌شود و شاید دلیل تأخیر در پاسخگویی نیز همین باشد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha