راه‌اندازی موزه قرآن حرم شاهچراغ(ع) نیاز به کمک همه‌جانبه دارد
کد خبر: 4133162
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
آیت‌‌الله دژکام:

راه‌اندازی موزه قرآن حرم شاهچراغ(ع) نیاز به کمک همه‌جانبه دارد

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به هدف‌گذاری تولیت حرم شاهچراغ(ع) برای راه‌اندازی موزه قرآنی و مرکز پژوهش‌های قرآنی در حرم مطهر گفت:‌ این کار نیاز به کمک همه‌جانبه دارد.

آیت‌الله‌ لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با ایام رمضان، بهار قرآن، گردهمایی دیدار جامعه قرآنی استان فارس با آیت‌الله‌ لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز شب گذشته، 21 فروردین در حرم مطهر سیدمیرمحمد(ع) آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) برگزار شد.

آیت‌الله دژکام در این مراسم گفت: قرآن کریم از هر جهت معجزه است و معجزه بودن آن را بارها لمس کرده‌ایم اما آنچه که بایسته جامعه ماست در رابطه با قرآن انجام نمی‌دهیم و نتوانستیم انجام دهیم.

وی ضمن تشکر از اقدامات جامعه قرآنی، افزود: تک تک این اقدامات ارزشمند هستند اما هدف‌گذاری جامعه منتظر امام زمان(عج) و شریک قرآن این بوده است که چیزی نزدیک به 10 میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشیم.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه اقدامات بسیاری باید انجام دهیم تا به این هدف برسیم، گفت: شیراز و حرم سوم اهل بیت(ع) باید نقش ویژه‌ای در پیشبرد علوم قرآن و برنامه‌های قرآنی داشته باشد. البته ظرفیت‌هایی در شیراز وجود داشت که پیدا نیست لذا از متولیان امر درخواست می‌شود تا این ظرفیت‌ها را شناسایی، تقویت و معرفی کنند.

وی با تأکید بر اینکه شیراز در عرصه‌های مختلف قرآنی حرف اول را می‌زند، گفت: شیراز در هنرهای قرآنی که در تذهیب و کتابت به کار می‌رود، واقعاً رتبه عالی دارد. همچنین کارهای منبتی که در شیراز انجام می‌شود شهرت جهانی دارد. در زمینه کتابت وحی نیز کاتبان وحی متعددی در شیراز و استان فارس داریم که کل قرآن را کتابت کرده‌اند اما کسی این‌ها را نمی‌داند و باید این مسائل تبیین شوند.

امام جمعه شیراز ضمن قدردانی از هدف‌گذاری تولیت حرم شاهچراغ(ع) برای راه‌اندازی موزه قرآنی و مرکز پژوهش‌های قرآنی در حرم مطهر گفت:‌ حرم هم به لحاظ ساخت و ساز و هم به لحاظ کارهای فکری نیاز به کمک همه جانبه دارد.

وی با بیان اینکه گردهمایی قرآنیان به همت شورای قرآن استان برگزار شده است تا این شورا هدف خود را بازبینی و بازنگری کند، افزود: در خصوص آموزش قرآن و حفظ قران اقدامات خوبی شکل گرفته است. 90 تشکل قرآنی در استان وجود دارد که اقدامات خوبی انجام می‌دهند اما باید این اقدامات معرفی شوند و چنین کاری نیز نیاز به مدیریت مستمر دارد.

آیت‌الله دژکام در پایان با تأکید بر اینکه باید جلسه قرآنی وزین و سنگین هفتگی داشته باشیم، حرم مطهر شاهچراغ(ع) جای مناسبی برای چنین اقداماتی دانست.

انتهای پیام
captcha