دانشگاهیان؛ سرحلقه جریان‌های قرآنی
کد خبر: 4202278
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
حجت‌الاسلام رستمی تاکید کرد:

دانشگاهیان؛ سرحلقه جریان‌های قرآنی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه رویداد‌های قرآنی فرصت مناسبی برای شناسایی نخبگان قرآنی است، گفت: برای شناسایی نخبگان دانشگاهی، برنامه نهضت ملی حفظ قرآن کریم اجرا شده است و برخی دانشگاهیان سرحلقه جریان‌های قرآنی در دانشگاه و حتی محله‌شان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به مهمترین برنامه‌های قرآنی نهاد گفت: اجرای جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان را با میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی پیش رو داریم. سال گذشته دانشگاه فرهنگیان میزان این جشنواره بود.

وی افزود: امسال به دلیل اینکه ماه مبارک رمضان در دهه آخر اسفند‌ماه و دو دهه ابتدایی فروردین‌ماه 1403 قرار دارد، فضای دانشگاهی فضای کم‌حضوری است، چراکه ممکن است دانشجویان خوابگاهی، حضورشان در این رقابت کم‌رنگ باشد و این عزیزان در تعطیلات نوروز، در کنار خانواده‌های خودشان باشند؛ ولی برنامه‌هایی که تدارک دیده شده متناسب با برنامه‌های فضای حضوری و مجازی است و در بخش‌هایی که دانشجویان حضور دارند به خوابگاه‌های دانشجویی اعزام مبلغ را داریم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه طی ماه مبارک رمضان، برنامه جزءخوانی، ترویج، تبلیغ و تکریم قرآن کریم در فضا‌های عمومی و اجتماعی در دانشگاه برگزار می‌شود، ادامه داد: در کنار این‌ برنامه‌ها، در فضای مجازی نیز برنامه‌های قرآنی پیش‌بینی شده است. همچنین تداوم برنامه‌های جشنواره قرآن و عترت دانشجویی جزء مسیری خواهد بود که عزیزانمان در پی خواهند گرفت. فرایند اصلی برنامه‌های ما در ماه مبارک رمضان و امتداد آن در طول سال است که امیدواریم شاهد رونق اینگونه فعالیت‌های قرآنی و دانشجویی باشیم.

رستمی درباره برنامه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها درباره شناسایی نخبگانی قرآنی گفت: مسابقات و رویداد‌های قرآنی فرصت مناسبی برای شناسایی نخبگان قرآنی است. در رویداد‌ها و جشنواره قرآنی دانشگاهیان در کنار بخش‌های آوایی و معارفی، بخش‌های هنری برگزار می‌شود و گاهی اوقات در قالب یک مناسبت خاص مانند موضوع فلسطین فرصتی برای کشف استعداد‌ها و سکویی برای معرفی به مراکز دیگر فراهم می‌شود. علاوه بر این، برای شناسایی نخبگان، برنامه نهضت ملی حفظ قرآن کریم اجرا می‌شود که جای کار دارد. لذا با وجود تلاش‌ها فاصله‌مان با نصاب جامعه اسلامی برای حافظان قرآن کریم زیاد است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بیان کرد: در نهضت ملی حفظ قرآن کریم که بیش از دو سال است که شروع شده است، تعدادی از دانشگاهیان مربی حفظ و تربیت قرآنی شده‌اند و سرحلقه جریان‌های قرآنی در محله و دانشگاهشان هستند. از طریق این برنامه‌ها دانشجویان و دانشگاهیان نخبه شناسایی می‌شوند و در مسیر مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha