تلاش برای معرفی نخبگان قرآنی فارس در سطح ملی
کد خبر: 3928913
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۰

تلاش برای معرفی نخبگان قرآنی فارس در سطح ملی

یکی از نهاد‌هایی که همکاری بسیار خوبی با صدا و سیما و خبرگزاری ایکنا در معرفی نخبگان قرآنی فارس در سطح ملی دارد، اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه است که در این زمینه اقداماتی نظیر معرفی نخبگان به برنامه زنده تلویزیونی «فارسی‌شو» و طرح ۱۴۵۴ انجام داده است.

معرفی الگو و تجلیل از نخبگان یكی از مهم‌ترین اقداماتی است كه برای فرهنگ‌سازی در یک زمینه خاص می‌توان انجام داد، زیرا این كار موجب ترغیب و تشویق دیگران به عرصه مدنظر خواهد شد و مسلماً چنین مسئله‌ای هم برای فعالیت‌های قرآنی صدق می‌كند. چنانچه كه بارها اساتید و پیشكسوتان قرآنی تأكید كرده‌اند شناسایی و معرفی نخبگان قرآنی تأثیر شگرفی در ارتقای فعالیت‌های قرآنی و به‌نوعی فرهنگ‌سازی این نوع فعالیت‌ها در جامعه و در نهایت دستیابی به غایت نهایی فعالیت‌های قرآنی یعنی ترویج سبک زندگی قرآنی خواهد شد.

تلاش برای معرفی نخبگان قرآنی یكی از مواردی بود كه خبرگزاری ایكنا طی سال‌های گذشته از طرق مختلف دنبال كرده است و در این زمینه نیز مسئولان قرآنی هم كم و بیش همكاری و مساعدت‌های لازم را داشته‌اند. طی ماه‌های اخیر ایكنا فارس، تلاش بسیاری برای معرفی نخبگان قرآنی در صدا و سیما داشت و در این زمینه نیز تا حدودی موفق شد كه البته این موفقیت مرهون همكاری و نهادهای مختلفی نظیر سازمان اوقاف و تبلیغات اسلامی است.

اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس طی این مدت همكاری‌های بی‌شائبه‌ای در خصوص معرفی نخبگان قرآنی در سطح رسانه ملی انجام داد، علی‌رغم اینكه این كار جزو وظایف سازمانی نبود، اما عرق خدمت به قرآن و فعالان قرآنی موجب شد تا در این زمینه اقدامات قابل توجهی انجام شود.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس، در این زمینه در گفت‌وگو با ایكنا فارس، اظهار کرد: سازمان اوقاف هر ساله از طریق برگزاری مسابقات قرآن اقدام به شناسایی و معرفی نخبگان قرآنی می‌كند، چرا كه مسابقات قرآن اوقاف از بالاترین سطح رقابت‌های قرآنی در كشور برخوردار است و در نهایت برگزیدگان این مسابقات نیز به مسابقات بین‌المللی راه پیدا كرده و به‌ عنوان نماینده ایران در عرصه فعالیت‌های قرآنی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: علاوه بر این‌ها اخیراً تلاش تازه‌ای برای معرفی نخبگان قرآنی استان فارس در سطح ملی انجام داده‌ایم و آن همكاری با صدا و سیما و خبرگزاری ایكنا در این زمینه است. در تابستانی كه گذشت حدود 20 نفر از نخبگان قرآنی را برای حضور در برنامه زنده تلویزیونی «فارسی‌شو» به شبكه فارس معرفی كردیم كه این كار نزدیک به یک ماه و نیم به طول انجامید.

جلالی همچنین همكاری در اجرای طرح قرآنی 1454 با صدا و سیمای استان را از دیگر تلاش‌های این اداره برای معرفی نخبگان قرآنی در شبكه قرآن برشمرد و افزود: در این طرح نیز تلاش كردیم تا به‌نوعی ظرفیت نخبگان قرآنی را در سطح ملی مطرح كنیم. علاوه بر این‌ها قبل از شیوع ویروس كرونا نیز تعدادی از نخبگان قرآنی را برای تشكیل بانک اطلاعاتی به بنیاد ملی نخبگان استان فارس معرفی كردیم كه امیدواریم از طریق این بنیاد تسهیلات خوبی به این نخبگان اعطا شود.

وی تجلیل از نخبگان قرآنی را از دیگر فعالیت‌های این اداره برشمرد و اظهار کرد: نزدیک 6 سال است كه در دهه وقف جمعی از نخبگان قرآنی استان را معرفی و تجلیل می‌كنیم.

جلالی در پایان یادآور شد: سایر فعالیت‌های این اداره نظیر اجرای طرح تربیت حافظان قرآن نیز تلاشی برای تربیت و معرفی نخبگان قرآنی بیشتر به جامعه است.

انتهای پیام
captcha