دشمنان به دنبال تصویرسازی نامناسب از جامعه ایران هستند
کد خبر: 4080743
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹

دشمنان به دنبال تصویرسازی نامناسب از جامعه ایران هستند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه دشمنان در صحنه‌های سخت آسیب دیدند و عقب نشستند اما به صحنه تصویرسازی نامناسب در دل و ذهن افراد و جامعه ایرانی امید بسته‌اند، گفت: به این طراحی رسیده‌اند که اگر بتوانیم مردم ایران را از حرکتشان منصرف کنیم، پیروز هستیم.

حجت‎الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشوربه گزارش ایکنا از فارس، حجت‎الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور امروز، ۳ شهریورماه در آیین افتتاح دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی استان فارس با عنوان «حامیم» که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: اگر به تاریخ قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، نگاه و با شرایط بعد از آن مقایسه کنیم به یک فاصله معناداری در حوزه دانش، صنعت، محرومیت‌زدایی و رشد ابعاد مختلف از نظر میدانی و واقعی می‌رسیم و اگر به فضای ذهنی و تصویری که برای مردم و جامعه ایجاد شده است، نگاه کنیم ممکن است با شکل دیگری مواجه شویم.

 وی با اشاره به کتاب خاطرات علم گفت: این کتاب یکی از کتاب‌هایی است که برای فهم شرایط ایران قبل از پیروزی انقلاب مفید است البته نه اینکه همه مطالب آن درست است‌.

رستمی با یادآوری خاطراتی که در این کتاب ذکر شده است، اظهار کرد: در اوایل شاهی محمدرضا شاه به او اطلاع دادند که نخست وزیر انگلیس، رئیس جمهور آمریکا و رئیس شوروی در تهران هستند و جلسه دارند اما اصلاً به شاه ایران خبر ندادند که ما وارد ایران شدیم.

 وی افزود: زمانی ارتش رضاشاه که یک سوم بودجه مملکت را برای آن هزینه می‌کردند در مقابل حمله انگلیسی‌ها و شوروی‌ها از شمال و قصر شیرین، سه روز مقاومت کردند و آن‌ها سه روزه به تهران رسیدند درحالی که امروز در فضای سخت‌افزاری حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. زمانی باید مواظب بودیم خرمشهر سقوط نکند، خرمشهری که بدون نیروی نظامی فقط با ابتکار جوانان و نیروی مردمی که اسلحه چندانی نداشتند، نگه داشته شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور ادامه داد: در ابتدای جنگ تلاش می‌کردیم تا کشورمان تجزیه نشود، امروز می‌گویند شما پایتخت‌های کشورهای عربی را دارید اداره می‌کنید. امروز جمهوری اسلامی در ونزوئلا مانور نظامی برگزار می‌کند. امروز شیراز پذیرنده توریست پزشکی است در حالی که زمانی از بنگلادش و هندوستان پزشک وارد می‌کردند برای اینکه نیرو کم داشتند.

رستمی با یادآوری اینکه امروز اعلام شده جمهوری اسلامی یکی از شش کشور برتر در مقابله با کرونا است، اضافه کرد: در حوزه‌های مختلف پیشرفت داشتیم درحالی که به اندازه‌ای که توان داشتند مشکلات را به کشور تحمیل کردند؛ راهی که برای مقابله با ایران  به آن رسیدند این است که در فضاهای سخت‌افزاری توان مقابله ندارند و هر جا که آمدند ضربه شدیدی خوردند که شدیدترین آن، جنگ تحمیلی و بعد از آن، فتنه داعش است که برای جنگ داخلی بین مسلمانان شیعه و سنی و حمله و هجمه به جمهوری اسلامی طراحی شده بود اما شکست خوردند.

وی با بیان اینکه دشمنان در صحنه‌های سخت آسیب دیدند و عقب نشستند اما به صحنه تصویرسازی نامناسب در دل و ذهن افراد و جامعه ایرانی امید بسته‌اند، اظهار کرد: به این طراحی رسیده‌اند که اگر بتوانیم مردم ایران را از حرکتشان منصرف کنیم، پیروز هستیم و نیازی به جنگ ندارد و با ابزار تصویرسازی متناسب با فرهنگ مدنظر خود در ذهن، دل و فکر جامعه ایرانی پیروز می‌شویم.

رستمی یادآور شد: انکار یا تضعیف موفقیت‌ها، بزرگ‌نمایی نقاط ضعف و جاهایی به دروغ ضعف ایجاد کردن، تلاش برای پنهان کردن نقاط قوت و بزرگ‌نمایی نقاط ضعف با دروغ‌پردازی برای اینکه مردم از گذشته خود پشیمان شوند از جمله روش‌هایی است که دشمنان استفاده می‎کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با تصریح اینکه سعی می‌کنند درباره گذشته، سلب افتخار و پشیمانی و درباره حال، بی‌اعتمادی ایجاد کنند و درباره آینده می‌خواهند مردم ناامید شوند، گفت: جامعه‌ای که به گذشته‌اش افتخار نکند، به حالش اعتماد و به آینده‌اش افتخار نکند، شکست خورده است و آن‌ها نیز دنبال این هستند.

 وی در پایان خطاب به جوانان اظهار کرد: جوانان هم ابزارهای جدید را می‌شناسند و هم نشاط و پویایی و همچنین فرصت به دست‌گیری مسئولیت‌ها در آینده و توان مطالبه‌گری دارند و هر جا وارد شدند آن صحنه را موفق کرده‌اند، لذا راهکار موفقیت دست این جوانان است.

انتهای پیام
captcha