فعالان قرآنی از ظرفیت‌ فضای مجازی بهره کافی نبرده‌اند
کد خبر: 4120569
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
نیازسنجی فعالیت‌های قرآنی / ۶

فعالان قرآنی از ظرفیت‌ فضای مجازی بهره کافی نبرده‌اند

غلامرضا شاه‌میوه، داور مسابقات بین‌المللی قرآن با اشاره به نقش فضای مجازی در سبک زندگی امروز، گفت: در بخش فعالیت‌های قرآنی نتوانستیم در فضای مجازی به خوبی کار کنیم و حضور اساتید یا جامعه قرآنی در فضای مجازی به صورت انفرادی است.

غلامرضا شاه‌میوه، داور مسابقات بین‌المللی قرآنغلامرضا شاه‌میوه، داور مسابقات بین‌المللی قرآن، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با تأکید بر نیازسنجی مناسب برای فعالیت‌های قرآنی در بخش مردمی و دولتی، گفت: بارها در این رابطه صحبت کرده‌ایم اما تاکنون راه به جایی نبرده‌ایم.

وی افزود: فعالیت‌های قرآنی باید به صورت متمرکز تحت نظر یک نهاد انجام شود چرا که حرکت‌ها در این عرصه موازی است و هر شخصی در یک گوشه کشور کاری برای خود انجام می‌دهد و در نتیجه آمار دقیق و نیازسنجی برای این فعالیت‌ها موجود نیست.

شاه‌میوه اظهار کرد: بارها تأکید کرده‌ام که باید یک نهاد واحد در کشور تحت عنوان سازمان امور قرآنی یا یک وزارتخانه یا هر چیزی که امکانش است، در بدنه دولت تعریف شود تا معاونت قرآنی وزارت ارشاد و سایر نهادهایی که در کشور فعالیت‌ قرآنی انجام می‌دهند را هماهنگ کند.

داور مسابقات بین‌المللی قرآن ادامه داد: تمام ارگان‌ها یک بخش قرآنی دارند که هر کدام به صورت جزیره‌ای کار می‌کنند، لذا اگر بخواهیم موفق شویم باید فعالیت‌های قرآنی را تحت یک سازمان مستقل درآوریم و این سازمان از نظر چارت تشکیلاتی می‌تواند وابسته به وزارت ارشاد هم باشد نه به عنوان یک معاونت در ارشاد، زیرا به نظر می‌رسد تنها یک معاونت به تنهایی برش لازم را ندارد.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به نقش فضای مجازی در سبک زندگی امروز، به نظر شما آیا فعالان قرآنی توانسته‌اند از ظرفیت این فضا به خوبی استفاده کنند، گفت: در بخش قرآن نتوانستیم در فضای مجازی کار کنیم و اگر کسی از اساتید یا جامعه قرآنی فعالیتی در فضای مجازی دارد به صورت انفرادی است. برخی از فعالان قرآنی صفحه‌ای در اینستاگرام یا کانال‌هایی در تلگرام دارند که اکنون این پلتفرم‌ها فیلتر هستند، به همین دلیل فعالیت در این فضا و این مباحث نیز منتفی است.

شاه‌میوه در پایان تأکید کرد: راه علاج اینکه بخواهیم فعالیت‌های قرآنی را در کشور به معنای واقعی ساماندهی کرده و برای آن نیازسنجی کنیم، تشکیل یک سازمان یا نهاد مستقل قرآنی است.

انتهای پیام
captcha