هزینه‌های سنگین مسابقات قرآن وارد مباحث آموزشی و زیرساختی شود
کد خبر: 4122024
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
نیازسنجی فعالیت‌های قرآنی / ۷

هزینه‌های سنگین مسابقات قرآن وارد مباحث آموزشی و زیرساختی شود

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی با بیان اینکه متأسفانه در اکثر فعالیت‌های قرآنی نیازسنجی انجام نمی‌شود، گفت: بهتر است هزینه‌های گزاف و سنگین مسابقات در مباحث آموزشی، زیرساختی و تربیت نیروی انسانی آورده شود.

حجت الاسلام شاهسونیحجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه متأسفانه در اکثر فعالیت‌های قرآنی نیازسنجی انجام نمی‌شود، گفت: به نظر می‌رسد به سراغ کارهای ریشه‌ای و اساسی در عرصه قرآن نرفته‌ایم.

وی با اشاره به نیاز واقعی جامعه امروز در زمینه فعالیت‌های قرآنی، افزود: بسیاری از اوقات بیشتر به سمت کارهای تبلیغی و ترویجی رفته‌ایم و تمرکز را بر مسابقات قرآن، محافل قرآنی و... گذاشته‌ایم.

شاهسونی نیاز اصلی کشور را در زمینه فعالیت‌های قرآنی کادرسازی و تربیت نیروهای قرآنی عنوان کرد و گفت: متأسفانه روند تربیت اساتید و حافظان و قاریان در کشورمان بسیار کند شده است.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیاز دیگر را بحث افزایش بودجه‌های قرآنی بیان کرد و افزود: مؤسسات قرآنی در مباحث مالی رنج فراوانی متحمل می‎شوند و فعالیت‌های آنان به دلیل مشکلات مالی بسیار کند شده است و حمایت درستی از آن‌ها صورت نمی‌گیرد و مشخص نیست تا چه زمانی قرار است که این مشکلات ادامه داشته و مربیان و اساتید قرآنی در مهجوریت باشند.

وی با بیان اینکه در کشور کارهای هم عرض در عرصه قرآن بسیار انجام می‌شود، گفت: تمام ادارات و نهادها هر ساله مسابقات قرآن برگزار می‌کنند و هر سال هزینه‌های گزاف و سنگینی هم برای آن پرداخت می‌کنند در حالی که بسیاری از شرکت‌کنندگان این مسابقات یکسان هستند. به عنوان مثال یک نفر هم در مسابقات بسیج، جهاد کشاورزی، بهزیستی و هم مسابقات دانش‌آموزی یا اوقاف شرکت می‌کند یعنی عملاً افراد این مسابقات ثابت هستند و تنها عناوین آن تغییر می‌کند.

شاهسونی در پایان گفت: بهتر است هزینه‌های چنین مسابقاتی که اکثر شرکت‌کنندگان تکراری هستند، در مباحث آموزشی، زیرساختی و تربیت نیروی انسانی آورده شود و سعی کنیم تا به کارهای زیرساختی و تربیت نیروی انسانی بپردازیم.

انتهای پیام
captcha