مجلس بازنگری جدی در فعالیت‌های قرآنی داشته باشد
کد خبر: 4128930
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۴
نیازسنجی فعالیت‌های قرآنی / ۹

مجلس بازنگری جدی در فعالیت‌های قرآنی داشته باشد

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با بیان اینکه تأثیر فعالیت‌های قرآنی در زندگی مردم باید دیده شود، گفت: مجلس بازنگری جدی در نگاه خود به این نوع فعالیت‌ها داشته باشد.

محمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترتمحمد انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به ضرورت نیازسنجی فعالیت‌های قرآنی در کشور، گفت: برخی وظایف ذاتی قانون‌گذار به عهده دستگاه‌ها گذاشته است و نمی‌‌توانیم با مصاحبه این وظایف را مشخص کنیم اما می‌توانیم فضایی ایجاد کرده و نیازهای جامعه را بیشتر برجسته کنیم.

وی با بیان اینکه به عنوان مثال مسابقات بین‌‌المللی قرآن کریم یکی از نیازهای جهان اسلام است که باید به آن پاسخ مثبت دهیم، افزود: زمانی مسابقات بین‌المللی قرآن در جهان اسلام جایگاهی نداشت اما امروز ایران در جایگاه برتر است و حتی کشورهایی مانند مالزی که تا دیروز از آنان الگو می‌گرفتیم، از ما الگو می‌گیرند لذا باید مرجعیت قرآنی خود را در برخی از عرصه‌ها حفظ کنیم.

انجم‌شعاع ادامه داد:‌ اما نکته مهم این است که نیاز داریم تا تأثیر فعالیت‌های قرآنی در زندگی مردم مشاهده شود که برای این کار باید اصحاب قرآن به خصوص مجلس بازنگری جدی در نگاه خود به این نوع فعالیت‌ها داشته باشند.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت اضافه کرد: درست است که امروز نیاز به سواد قرآنی داریم و حتی امسال در مصوبات اعتبارات 1402 مجدد بر سواد قرآنی دستگاه‌ها تأکید شده است اما در بخش جامعه هیچ تأکیدی نشده است، درصورتی‌که اگر به فعالیت‌های قرآنی اعم از تربیت حافظان قرآن و ترویج تدبر در قرآن کریم در جامعه توجه کنیم در حقیقت کشور را بیمه کرده‌ایم.

انجم‌شعاع با تأکید براینکه مسئولان قرآنی مؤسسات را دریابند و کارها را به مردم واگذار کنند،‌ گفت: مردم فعالیت‌های قرآنی را به زیبایی و با نشاط اجرا می‌‌کنند و همین مسئله موجب خواهد شد تا توفیقات مضاعف در صحنه‌های قرآنی داشته باشیم.

مدیرعامل اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با بیان اینکه امروز حتی خیران نیز برای قرآن به میدان آمده‌اند، افزود: پیام حضور خیران در عرصه قرآن این است که مسئولان قرآنی تصدی‌گری را رها کرده و فعالیت‌ها را به دست مردم بسپارند و تولیت امور را به صورت جدی به مردم واگذار کنند.

وی همچنین با اشاره به همکاری وزارت آموزش و پرورش با مؤسسات قرآنی، این اقدام را اتفاق مبارکی عنوان کرد و گفت:‌ طرح ارتقای توانمندی‌ معلمان قرآنی و توانمندسازی مؤسسات از دیگر مباحثی است که می‌توان به آن‌ها امید داشت.

زهرا عسکری

انتهای پیام
captcha