آمایش استانی در فعالیت‌های قرآنی انجام شود
کد خبر: 4119763
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
نیازسنجی فعالیت‌های قرآنی / ۴

آمایش استانی در فعالیت‌های قرآنی انجام شود

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس بر ضرورت تدوین سند قرآنی این استان و تطابق آن با برش فرهنگی تأکید کرد و گفت: در فعالیت‌های قرآنی باید آمایش استانی صورت گیرد.

محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارسمحمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت فارس در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به نیازسنجی فعالیت‌های قرآنی، گفت: نخستین اولویت برای استان تدوین و اجرای سند قرآنی است.

وی با بیان اینکه در این سند باید خلأها و موضوعات قرآنی به ترتیب اولویت دیده شوند، افزود: اگر بخواهیم زیرساخت‌های قرآنی استان را بچینیم باید سند قرآنی استان را تدوین کرده و در آن مشخص کنیم که در افق 1404 وضعیت قرآنی استان باید چگونه باشد.

اسلامی با تصریح اینکه در این سند وضعیت مؤسسات قرآنی هم باید مشخص باشد، افزود: تدوین این سند بسیار مهم است اما هزینه دارد و هنوز سازمانی یا شخصی تدوین آن را به عهده نگرفته است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت ادامه داد: مؤسسات قرآنی باید بدانند وقتی می‌خواهند کاری انجام دهند، در کجای این سند قرار دارند و فعالیت‌ها میان مؤسسات نیازسنجی شده و توازن برقرار شود.

وی با تأکید بر اینکه در فعالیت‌های قرآنی باید آمایش استانی صورت گیرد و سند هم باید حتماً با برش فرهنگی استان تطابق داشته باشند، گفت: نقش مردم در این سند را باید پررنگ ببینیم.

اسلامی اولویت دیگر را توجه به جهاد تبیین عنوان کرد و با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب را در این رابطه افزود: اکنون شرایط نسبت به گذشته متفاوت شده است و باید اولویت جامعه قرآنی جهاد تبیین باشد تا در این جهاد هم از موضوعات قرآنی استفاده شود و هم دستاوردها را برای مردم تبیین کرد. اگر جهاد تبیین در موضوعات جدی گرفته و در اولویت قرار گیرد، جامعه ما از این شرایط عبور خواهد کرد.

 

انتهای پیام
captcha