جهاد تبیین؛ راهکار مقابله با موج جدید اسلام‌هراسی
کد خبر: 4055587
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۸
فرمان تهاجم ترکیبی با محوریت جهاد تبیین/ ۲۷

جهاد تبیین؛ راهکار مقابله با موج جدید اسلام‌هراسی

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس با اشاره به موج جدید اسلام‌ستیزی در کشورهای مدعی تمدن، گفت: اسلام‌ستیزی در غرب پدیده جدیدی نیست اما در شرایط کنونی بهترین راهکار برای مقابله با این نوع اقدامات، جهاد تبیین به خصوص در فضای مجازی است.

محمد صحت، رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجرمحمد صحت، رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر و مشاور فرهنگی جهاددانشگاهی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به موج جدید اسلام‌ستیزی در کشورهای مدعی تمدن گفت: در هفته‌های گذشته شاهد قرآن‌سوزی در سوئد و همچنین یکی دو روز گذشته شاهد حمله به مسجدی در فرانسه بودیم، گرچه چنین وقایعی دائماً در نقاط مختلف دنیا رخ می‌دهد اما جالب اینجاست که این کشورها ادعای آزادی بیان و تفکر و عقیده و دموکراسی دارند.

وی افزود: در جهانی که مدعیان دموکراسی در غرب هر روز به دنبال بهانه‌ای برای تحریم و یورش به کشورهای اسلامی هستند، این اتفاقات در همان کشورهای خودشان نشان می‌دهد که دموکراسی و آزادی بیان و تفکر بهانه‌ای بیشتر نیست و هدف اصلی آنان نابودی اسلام ناب محمدی(ص) است.

صحت ادامه داد: غرب از اسلامی هراس دارد که امثال شهید قاسم سلیمانی، شهید حججی، شهید اسکندری و غیره در مکتب آن پرورش یافته‌اند و مسلماً از ظهور و بروز مجدد سلیمانی‌ها به شدت هراس دارد و برای مقابله با این جریان دست به هر اقدامی می‌زند.

مشاور فرهنگی جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه اسلام‌ستیزی در غرب پدیده جدیدی نیست و تقریباً هر روز در گوشه کنار دنیا این وقایع رخ  می‌دهد، گفت: البته هراس غربی‌ها بیشتر از وحدت مسلمانان است. به همین دلیل مشاهده می‌کنیم که از هر چند مدت یک بار جنایتی علیه شیعه و سنی در یکی از کشورهای اسلامی رخ می‌دهد. در این مدت اخیر مساجد شیعیان را در افغانستان به آتش کشیدند که دست استکبار و صهیونیزم بین‌الملل به خوبی در تمام این جنایت‌ها آشکار است.

وی با اشاره به نقش امپراطوری رسانه‌ای غرب در این جنایات گفت: امروز مشاهده می‌کنیم که امپراطوری رسانه‌ای استکبار جهانی اذهان دنیا را تنها به نقاط و نکاتی معطوف می‌دارد که آنان را به اهدافشان برساند و مسلماً وقوع انعکاس دقیق این جنایت‌ها در نقاط مختلف دنیا توسط آنان به نوعی بایکوت می‌شود و بر عکس بر نقاطی تمرکز می‌کنند که ضعف مسلمانان و جبهه مقاومت را نشان دهند.

راهکار مبارزه در جنگ روایت‌ها

صحت راهکار مقابله با اقدامات رسانه‌ای استکبار را جهاد تبیین دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود که طی یکسال گذشته انجام داده‌اند بارها بر روی مسئله جهاد تبیین تأکید داشته‌اند، چراکه امروز با جنگ روایت‌ها سروکار داریم و جنگ به شکل نظامی و سخت مانند گذشته دیگر جوابگو نیست به همین دلیل قدرت‌های رسانه‌ای غرب به دنبال این هستند تا هر اتفاق و وقایعی را به نفع خودشان برای اذهان عمومی دنیا روایت کنند.

این مدرس دانشگاه تأکید کرد: امروز در جنگ روایت‌ها، کسی که روایت بهتری از وقایع داشته باشد، می‌تواند افکار عمومی را به دست بگیرد و ذائقه‌ها را تغییر دهد. در عصر اینترنت و رسانه‌ها طبیعتاً کسی که روایت غالب دارد، تعیین‌کننده و پیروز میدان است. به همین دلیل رهبر معظم انقلاب دستور فوری و قطعی جهاد تبیین را صادر کردند.

وی اظهار کرد: زمانی که ولی فقیه دستور جهاد صادر می‌کند مسلماً این جهاد بر هر کسی به سهم وسع خویش و در هر عرصه‌ای که فعالیت می‌کند، واجب است لذا در جنگ روایت‌ها باید از ظرفیت هنرمندان، اصحاب رسانه، فعالان فضای مجازی، اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان و دانش‌آموزان و غیره به بهترین شیوه استفاده کنیم.

جهاد تبیین بدون حضور مردم میسر نیست

صحت با بیان اینکه اگر بخواهیم جامعه در مسیر پیشرفت و تعالی حرکت کند، این حرکت بدون حضور مردم ممکن نیست، افزود: اگر بخواهیم مردم و جوانان با انقلاب باشند، باید این تبیین را به‌گونه‌ای فراگیر، مستند و مستدل انجام دهیم.

وی تبیین را مقدمه‌ای برای اصلاح، تحول و مطالبه درست دانست و افزود: همچنین تبیین یکی از راهکارهای جذب حداکثری در برابر طرد و راندن کسانی است که احیاناً برداشت صحیحی از حقایق انقلاب و جامعه ندارند و بر اثر تبلیغات و القائات دیگران، دچار تحلیل غلط از واقعیات می‌شوند.

رئیس سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس، یکی از اولویت های جهاد تبیین را در مبانی اسلام ناب دانست و افزود: اسلام مدنظر امام و رهبری همان اسلام ناب است. این همان اسلامی است که دنیای غرب با تمام قوا در حال مبارزه با آن است و در هر برهه‌ای هم شاهد اقدامات اسلام‌ستیزی آنان هستیم لذا باید تلاش کنیم تا با جهاد تبیین به خصوص در عرصه فضای مجازی به مقابله با این اقدامات آن برویم.

صحت در پایان حرکت در این راستا را نیازمند روحیه جهادی و انقلابی دانست و گفت: جهاد تبیین وابسته به بودجه های دولتی نیست و باید آحاد جامعه اسلامی در آن نقش داشته باشند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha